سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تشخیص به موقع این سرطان، به عمر طبیعی خود برگردید

شیردهی زیر 30 سالگی، فرد را تا حد زیادی از ابتلا به سرطان سینه محافظت می کند.

دکتر مهجوری متخصص زنان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: سرطان سینه از جمله سرطان‌های شایع در خانم‌ها به شمار می‌رود که اولین علامت آن احساس توده در ناحیه سینه است و در صورت پیشرفت کردن با تغییراتی در ظاهر پوست ناحیه سینه چون پوست ریزی، زخم و پوستی به حالت پوست پرتغال همراه است. از دیگر علائم سرطان سینه درد است که این سرطان دیر به درد می‌افتد. 

وی ادامه داد: ژنتیک، سابقه خانوادگی به خصوص اولین شیردهی پس از 30 سالگی، در خواهر و مادر، سابقه سرطان یک سینه در مقابل دیگری و برخی داروهای شیمی درمانی همگی عواملی است که فرد را به سمت ابتلا به این سرطان سوق می‌دهد. متاسفانه این سرطان پیشگیری ندارد اما شیردهی زیر 30 سال و تشخیص و درمان به موقع آن بر روی طول عمر طبیعی افراد تاثیر به سزایی دارد. 
این متخصص زنان خاطر نشان کرد: مراجعه به ماموگرافی به مریض بستگی دارد. 
اولین ماموگرافی باید 40 تا 50 سالگی انجام شود، ولی درصورتی که درخانواده (مادر و خواهر) مبتلا به سرطان سینه باشند، سن ماموگرافی پایین می‌آید. 

توصیه می شود 5 تا 10 سال زودتر از اولین سن ابتلا به سرطان سینه در خانواده به متخصص مراجعه شود. 

وی در پایان بر روی اهمیت سلامت زنان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه سرطان به شدت افزایش یافته، لازم است خانم‌ها بیشتر به سلامت خود اهمیت دهند و با تشخیص اولین علائم سرطان سینه ترس را کنار گذاشته و به پزشک مراجعه کنند. همچنین از مصرف مواد سرخ کردنی و روغن‌های مانده دوری کنند. 



انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.