سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگویی خبر داد:

کاشت حلزون برای بیش از هزار کودک/ سازمان بهزیستی هیچ فرد پشت نوبتی برای کاشت حلزون ندارد

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 93 هزار و 666 نفر از خدمات کاشت حلزون برخوردار شده اند و این سازمان هیچ فرد پشت نوبتی در این راستا ندارد.

یحیی سخنگویی  معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رفاهی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به کاشت حلزون برای بیش از هزار کودک، گفت: سازمان بهزیستی کشور کودکان ناشنوایان که نیازمند به کاشت حلزون هستند را بعد از ارزیابی و تشخیص کم شنوایی به مراکز  دولتی و غیر دولتی ارجاع می دهد.

وی ادامه داد: مداخلات تخصصی توانبخشی در تامین وسیله کمک شنوایی نظیر سمعک و آموزشهای لازم به خانواده و کودک ناشنوا از جمله اقداماتی است که درمراکز ارائه می شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از این کودکان دچار کم شنوایی بسیار عمیق هستند ووسیله کمک شنوایی مانند سمعک برای آنان قابل استفاده نمی باشد که این امر می تواند در رشد زبان و گفتار آنها  تاثیر گذار باشد.

سخنگویی افزود: با کاشت حلزون وقرار دادن پروتز خاص در حلزون گوش، فرد تحت عمل جراحی قرار می گیرد و توانبخشی بعد از آن در محدوده سنی 3 سال می تواند موجب رشد گفتار و زبان کودک شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور در حال حاضر هیچ فرد پشت نوبتی را برای کاشت حلزون ندارد خاطر نشان کرد: در این خصوص در سال 93 یک هزار و 666 کودک از سازمان بهزیستی خدمات گرفته اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.