سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران بررسی می‌کند

کارمزد کارتخوان‌ها در دست‌اندازهای شورای پول و اعتبار

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: با توجه به استهلاک این دستگاه‌ها و نیاز به دریافت هزینه‌ای لازم، مبلغ دریافتی از کارتخوان‌ها تنها به اندازه دو پیامک فارسی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، شهریور ماه بود که محسن قادری مديرعامل شاپرك در نشستی خبر با بیان این‌ که باید برای ارائه هر خدمتی هزینه‌ای پرداخت شود و نمی‌توان آن را رایگان به دست آورد، گفت: با توجه به این که تاکنون هزینه کارمزد مربوط به کارت‌خوان فروشگاه‌ها از سوی بانک مرکزی پرداخت می‌شد، در نظر داریم با هدفمند کردن این کارمزدها یارانه آن را حذف کرده و بر عهده پذیرنده (صاحب) دستگاه قرار دهیم.

پس از آن "ناصر حکیمی" مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی ضمن تایید این خبر، گفت: با توجه به استهلاک این دستگاه ها و نیاز به دریافت هزینه ای لازم، مبلغ دریافتی از کارتخوان ها تنها به اندازه دو پیامک فارسی است.

و مقرر شد این طرح از اول آبان 93 اجرایی شود اما با توجه به مخالفت دولت و بازخوردهای مردم اجرایی نشد.

اما در پی اعلام این خبر، دارندگان این دستگاه ها عکس العمل های متفاوت و اغلب منفی در این خصوص داشتند که منجر به تعویق افتادن اجرای این طرح بود. 

دبیرکل بانک مرکزی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در خصوص کارمزدهای دستگاه های کارتخوان گفت: بحث کارمزدها از اردیبهشت ماه 93 مطرح و طبق برنامه باید از اول آبان ماه سال گذشته اجرایی می شد اما با توجه به حواشی و طرح این موضوع در هیئت دولت، مقرر شد که این موضوع مجدد در شورای پول و اعتبار مطرح و بررسی شود و تا زمانی که در شورا مصوب و تائید نشود به مرحله اجرا نخواهد رسید.

همچنین طبق آخرین اظهار نظر "ناصر حکیمی" مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی گفت: اجرای این طرح در دستور کار شورای پول و اعتبار است اما تاکنون هیچ گونه اظهار نظر جدی در این خصوص از سوی بانک مرکزی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ehsan
۲۰:۳۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
اگر کارت خوان ها پولی شد .من داشتن پول همراه خودم را ترجیح خواهم داد
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
این کار اشتباه محضه و تبعاتی که به دنبالش داره به مراتب زیانش بیشتره . اول استفاده ی مردم از پول نقد به جای کارت . که هزینه چاپ و از بین رفتن پول خیلی بیشتره . همکاری نکردن مغازه ها و صاحبان کارتخوان ها . دوگانگی . در کل به ضرر جامعه و دولته . باید اصلا مزایایی گذاشت که دیگه هیچ کی پول نقد همراه نداشته باشی . همه جا و همه چی بشه کارتی
sajjad
۱۳:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
خب همین چند تومان میشه خیلی بانک مرکزی از همه جا درآمد کسب میکنه چ میشه هزینه های اونجا برای تعمییر و خدمات این کارتخوانها استفاده کنه واقعا بعضی وقتی آدم تاسف میخوره چرا اینقدر سیاست ها شده بانک محوری و پول محوری والا تا الان شده بگن سودهای خودپردازا زیاد بوده و باید کارمزدش کم کنیم
روح اله
۱۲:۱۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
چرا بنده بعنوان دارنده یا همان پذیرنده دستگاه کارت خوان از سیستم بانکی کشور زمانی که تا شش ساعت و در زمانهای پایانی روز حتی تا بیش از 12 ساعت مبلغی را که کارت کشیده ام و هنوز به حسابم واریز نشده باید هزینه ای را هم به عنوان کارمزد پرداخت کنم؟؟؟؟؟