سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با روش‌های ساده از ترس‌های مرضی بکاهید

یک روان پزشک گفت: درمان ترس‌های مرضی شامل دو بخش طبی و غیر ط بی است که درمان‌های غیر طبی به معنای حساسیت زدایی سیستماتیک هستند.

محسن راز افشا، روان پزشک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانبا بیان اینکه بعضی از ترس‌ها خیلی منشأ قابل  رؤیت ندارد، اظهار کرد: این ترس‌ها زمینه‌ای هستند و نمی‌توان آن‌ها را بی اساس دانست، به همین دلیل بهتر است به جای ترس‌های بی اساس از آن‌ها به ترس‌ها مرضی نام برد.
وی تاکید کرد: درمان ترس‌های مرضی طبی و غیر طبی است که درمان‌های غیر طبی به معنای حساسیت زدای سیستماتیک هستند.

راز افشا با بیان اینکه ترس از آسانسور را می‌توان با نشان دادن آن به شخص مورد نظر و آشنا کردن او با مکانیزم آسانسور کم کرد، افزود: پس از این کار شخص را در آسانسور ثابت و با در باز قرار داده تا ترس او کاسته شود. در مرحله‌ی آخر در آسانور را بسته و از طبقات کم‌ آهسته آهسته آسانسور را به حرکت درآورده و با این عمل ترس شخص از این وسیله از بین می‌رود.

وی گفت: ترس از سوسک‌ها با نوشتن اسم حیوان و کشیدن شکل آن بر کاغذ کم می‌شود. همچنین این ترس را می‌توان با خریدن اشیاء شبیه سوسک و گرفتن آن در دست و در نهایت نزدیک شدن به حیوان نیمه جان از بین برد.

این روان پزشک در پایان عنوان کرد: ترس‌ها نظیر ترس از تاریکی غالبا شرطی سازی می‌شوند که با شرط زدایی، بازسازی فکری و روش‌های آرام سازی قابل اصلاح هستند.


انتهای پیام/
برچسب ها: روان پزشک ، ترس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.