سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رمضانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

علاقمندی کشورهای منطقه خلیج فارس برای واردات گاز از ایران/ صادرات گاز به عراق از اردیبهشت ماه کلید می‌خورد

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: صادرات گاز به عراق از اردیبهشت ماه آغاز می شود که میزان صادرات حدود 4 میلیون متر مکعب در روز است که براساس توافق این میزان به تدریج افزایش خواهد یافت.

عزیزاله رمضانی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ از صادرات گاز به عراق از اوایل سال 94 خبر داد و اظهار داشت: در سال 2015 اتفاقات جدیدی در این صنعت رخ خواهد داد به طوری که صادرات گاز به عراق از اردیبهشت ماه آغاز می شود که میزان صادرات حدود 4 میلیون متر مکعب در روز است که براساس توافق این میزان به تدریج افزایش خواهد یافت.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: مجموع حجم گاز عراق 25 تا 30 میلیون مترمکعب گاز است. همچنین مذاکره اولیه که در خصوص بصره انجام شده در مرحله نخست 25 میلیون مترمکعب و قابل افزایش به 30 میلیون مترمکعب گاز است و در مجمع حجم گاز صادراتی به عراق 70 میلیون گاز بوده که مدت قرارداد 6 است.  

رمضانی تصریح کرد: گاز ايران مزيت راهبردی، منطقه ای و جهانی دارد و برای صادرات به هند نيز از طريق دريا مذاکره می‌کنيم.

وی درباره طرح صادرات گاز ايران به پاکستان هم گفت: اين طرح در حال پيگيری است و اروپايی‌ها نيز گاز ايران را برای تأمين نياز خود مهم می‌دانند که می توانيم از طريق لوله و کشورهای منطقه مانند ترکيه انجام دهيم.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: صدور گاز به شمال و مرکز اروپا از طريق ترکيه و جنوب اروپا از طريق سوريه قابل مطالعه است و کشورهای منطقه خليج فارس هم علاقمند هستند از ايران گاز وارد کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.