سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضربان قلب خود را با این ویتامین تنظیم کنید

این ویتامین‌ها در انواع ماهی‌ها موجود بوده که موجب تنظیم ضربان قلب می‌گردد.

زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: روغن‌های نباتی جامد و روغن‌های حیوانی که در دمای معمولی بیشتر به شکل جامد هستند از جمله چربی‌های حیوانی و روغن برخی از مواد گیاهی چون روغن نخل، نارگیل و کره کاکائو می‌باشند که باعث افزایش کلسترول بد در خون می گردند.

وی ادامه داد: روغن‌های مایع که در دمای معمولی اغلب به حالت مایع هستند در دانه سویا، مغز دانه‌ها ( گردو، بادام وپسته) و روغن‌های گیاهی( آفتاب گردان، زیتون، ذرت و...) یافت می‌شود این نوع روغن بر خلاف روغن جامد، باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد در خون می‌گردد.

گفتنی است که " امگا 3" یکی از انواع چربی‌های غیر اشباع بوده که در بدن افراد ساخته نمی‌شود، لذا جز چربی‌های ضروری برای بدن است.

همچنین موجب کاهش چربی فشار خون شده و ضربان قلب را تنظیم می‌کند، این ماده در انواع ماهی‌ها چون تن، آزاد، ساردین و تخم مرغ به وفور یافت می‌گردد.

عبداللهی عنوان کرد: یکی از راهکارهایی که می تواند مصرف چربی و روغن را اصلاح کند این است که برای طعم دادن به سالاد از چاشنی‌هایی مانند آبلیمو، سرکه و روغن زیتون به عنوان سس سالاد استفاده کرد و مصرف سس های چربی مانند مایونز و هزار جزیره را تا حد امکان از برنامه غذایی حذف کرد.

انتهای  پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.