سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

غار ایوب کرمان یکی از بزرگترین غارهای جهان

غار ایوب (دهج) بین منطقه انار و شهر بابک در فاصله 207 کیلومتری از رفسنجان واقع شده، این غار با دهنه حدود 65 متری در زمره‌ بزرگ‌ترین غارهای جهان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان؛ کوه ایوب که غار ایوب در آن قرار دارد در جنوب شرقی شهر دهج واقع در استان کرمان با ارتفاع حدود سه هزار و 200 متر در منطقه کوهستانی دهج که جزو کوه های رشته مرکزی ایران است قرار دارد.

برای دیدن این غار باید از جاده اصلی بندر عباس- تهران از دو راهی جوزم، جاده آن گذر کنید و با طی حدود 35 کیلومتر به غار ایوب برسید.

اصلی‌ترین مشخصه غار ایوب دهانه بسیار بزرگ غار در نیمه‌های کوه در ارتفاعی بالا است.

این غار از گذر زمان در دل کوه چنان خستگی از تن می‌زداید که بزرگترین دهانه را با 50 متر طول و 40 متر ارتفاع به نمایش گذارده است.

هرساله تعداد زیادی ازمردم شهرهای اطراف نظیر انار، شهر بابک، رفسنجان، کرمان، سیرجان ، یزد ، مهریز ، هرات ، مروست، خبر ،جوزم و دیگر مناطق بنا به اعتقادشان برای زیارت این غار به این منطقه مسافرت می‌کنند.

اعتقاد بر این است که حضرت ایوب مدتی در اینجا زندگی نموده که امروزه اثر آن به صورت رد پای آن حضرت برسینه صخره‌ای غار برجای مانده است.

منشأ این غار گدازه ‌های آتشفشانی است و در بررسی‌های باستان ‌شناسان، مسکن و محل استقرار انسان ‌ها در گذشته بوده و آثار دوران اشکانی به راحتی در این غار دیده می‌شود.

این غار از اواخر فصل بهار که هوا به تدریج گرم می‌شود تا پایان تابستان که هوا به تدریج سرد می‌شود با عظمت و شکوه خاص خود پذیرای دوستداران طبیعت و مشتاقان خود از شهرها و روستاهای همجوار برای تفریح و زیارت می‌‌شود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
چه عالی