سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامران شرفشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشکل مدیریت فرهنگی ما شکل پیچیده‌تر و مناسب‌تری پیدا کرده است

مدیر مسئول انتشارات تجلی‌مهر گفت: با توجه به محرومیت ملموس برخی از مدیران فرهنگی از دانش، بینش و ذوق فرهنگی و هنری، مشکل مدیریت فرهنگی ما شکل پیچیده‌تر و نامناسب‌تری پیدا کرده است.

کامران شرفشاهی نویسنده، شاعر و مدیر مسئول انتشارات تجلی‌مهر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: سال جاری، سال پررونقی برای نشر و پدیدآورندگان کتاب نبود و نه تنها تسهیلاتی در این زمینه برای اهل قلم، ناشران و کتاب‌فروشان پدید نیامد بلکه برعکس مشکلات تازه‌ای در این حوزه به انبوه مشکلات گذشته افزوده شد.

وی افزود: در خصوص خاطرات خوب پیش آمده در سال جاری می‌توان دیدار دوستان و نشست‌های ادبی نام برد، هرچند که در این سال متأسفانه به نحو چشمگیری از تعداد کنگره‌های ادبی و فعالیت‌های مرتبط با آن‌ها کاسته شده است.

شرفشاهی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که مشکل مدیریت فرهنگی ما شکل پیچیده‌تر و نامناسب‌تری پیدا کرده است، جای دریغ دارد که گفته شود گاهی اشخاصی به عنوان مدیر فرهنگی در مراکز فرهنگی منصوب شده‌اند که از اندک دانش، بینش و ذوق فرهنگی و هنری بی‌بهره‌اند.

وی ادامه داد: چنین وضعیتی پیش از آن که مایه‌ی تأسف باشد اسباب تحیر است.

این شاعر تصریح کرد: از سوی دیگر مشکلات مالیاتی نیز درست از گریبان اهل قلم برنمی‌دارد و در حوزه‌ی نشر همچنان ناچاریم از پله‌های اداره‌ی مالیات بالا و پایین برویم و در چم و خم آن چه که خودشان هم نمی‌دانند چیست، گرفتاریم.

شرفشاهی گفت: در حالی که قانون‌گذاران، ناشران و کتاب‌فروشان را معاف از مالیات اعلام کرده‌اند و قصد حمایت در این زمینه را داشتند اما به ظاهر این حرف‌ها در ادارات مالیاتی ما خریداری ندارد و آن‌ها به هر بهانه به دنبال افزودن به مشکلات قشر فرهنگی از طریق جریمه هستند که به طبع استمرار چنین وضعی با توجه به آن که دیگر دلخوشی در این عرصه باقی نمانده می‌تواند موجب رها کردن این کار از سوی ناشران و اهالی قلم شناخته شده و مجرب باشد.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که هم‌اکنون هم بسیاری از ناشران و اهالی قلم کار خود را رها کرده‌اند، امیدی به ادامه‌ی کار مابقی نبوده و این هم یکی دیگر از خاطرات تلخ سال 93 به حساب می‌آمد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.