سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زلاتان ابراهیموویچ پس از بازی مقابل چلسی ، فرانسه را یک کشور مزخرف دانست

کمیته انضباطی فیفا زلاتان ابراهیموویچ را یک جلسه از همراهی تیمش محروم کرد

زلاتان ابراهیموویچ، ستاره مشهور تیم ملی سوئد و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن این روزها صدر اخبار سیاسی جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مهاجم سوئدی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که این روزها مرتبا از داوری‌ها چه در لیگ قهرمانان اروپا و چه لیگ فرانسه شکایت می‌کند، پس از باخت تیمش برابر "بوردو" در لیگ 1 فرانسه اعلام کرد: "تا به حال داوری‌ای به این شکل در این کشور "مزخرف" ندیده بودم"!

این سخنان، واکنش منفی ورزشی‌ها و سیاسیون فرانسه، از جمله مارین لوین "رهبر حذب راستگرای جهبه ملی" را برانگیخت.

خانم لوپن در واکنشی به این اظهارات گفت: "آنهایی  که فرانسه را کشوری مزخرف می‌خوانند بروند، راه‌حلی از این ساده‌تر وجود ندارد."

وی همچنین از اتحادیه فوتبال فرانسه خواست تا این کار را انجام دهند، چرا که این کار کمترین مجازاتی که می‌توان برای این ستاره سوئدی در نظر گرفت.
 
"باتریک  کنر" وزیر ورزش فرانسه در این خصوص گفت: این کار زلاتان واقعا نا امید کننده است، منصفانه نیست که به کشور و داوری که به تو خوش آمد می‌گویند این چنین رفتار کنی، او باید عذر خواهی کند.

ژرم گوئز، رئیس حزب سوسیالیست حاکم فرانسه نیز در این خصوص گفت: باید اجازه داد که او فوتبالش را ادامه دهد، اما او باید خفه شود و سکوت کند تا حداقل احترام به هواداران و کشوری که او را این چنین خطاب می‌کند را نگه دارد.

مانوئل والز، نخست وزیر فرانسه در این خصوص گفت: من واقعا از صحبت‌های زلاتان شوکه شدم فوتبالیست‌ها باید بدانند که همیشه مجبورند خوب رفتار کنند. زلاتان باید اختیار کلمه به کلمه صحبت‌های را که می‌زند را داشته باشد، هر کسی ممکن است صبر و تحملش را از دست دهد و وقتی اتفاقات این چنینی رخ می‌دهد.

اما، واکنش زلاتان نیز در نوع خود به این انتقادات جالب بود.

او در گفتگو با شبکه اختصاصی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن گفت: اول از همه منظورم این نبود است، من آن جملات را در حین عصبانیت گفتم و از این بایت از همه کسانی که واکنش نشان دادند نوعی بهشان برخورد است و از حرف‌های من سوء تعبیر کردند عذر خواهی می‌کنم، من منظورم، مردم فرانسه نبودند.

مشکلی بابت عذرخواهی ندارم، از همان روز اول که به فرانسه آمدم اوقات خوبی داشتم و خواهم داشت بنابر این مسئله را پیچیده نکنید، ما درباره فوتبال حرف می‌زنیم اجازه دهید که صحبت‌های حول محور فوتبال باقی بماند.

کمیته انضباطی فدراسیون در جلسه امروز خود در مورد نتیجه احتمالی ستاره سوئدی پایتخت‌نشینان تصمیم گرفت.
 
زلاتان ابراهیموریچ چهارشنبه شب نیز پس از دریافت کارت قرمز در بازی تیمش مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا بازیکنان چلسی را "جمعی بچه" توصیف کرد که با جمع شدن دور داور، موجبات اخراج  شدنش را فراهم کرده‌اند.

گفته می شد؛با رای کمیته انضباطی فیفا زلاتان ابراهیموویچ از همراهی تیمش دربازی بعدی  لیگ قهرمانان اروپا محروم شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.