سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

نخستین باغ پرندگان كشور با 130 گونه پرنده در اصفهان

باغ پرندگان اصفهان به عنوان اولين و بزرگترين باغ پرندگان كشور در كنار زاينده رود و با مساحت 55 هزار متر مربع در سال 75 تاسيس شد و هر ساله پذيراي مسافران نوروزي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،محوطه باغ پرندگان به مساحت ۱۷ هزار متر است که به زیبایی برای زندگی پرندگان چینش شده است. این جا مکانی واقعا مناسب برای رشد پرندگان است که توانسته اند از هر نظر مناسب پرندگان ساخته شود تا به زیست آن ها صدمه ای نزنند.

۱۳۰گونه جانوری که از هر گونه چندین قطعه در این باغ وجود دارد دور هم جمع شده اند که بسته به شرایط زندگی مربوطه این ۴۰۰۰ قطعه در حال زییت هستند. اما جاهایی که این پرندگان در آن زیست می‌کنند به صورت برکه و صخره در نظر گرفته شده اند.

در این باغ شما شاهد ۴ برکه در اندازه‌های بزرگ و کوچک هستید که پرندگان آبی یا آبچر مثل قو و غاز و اردک و در آن زندگی می‌کنند.

بزرگترین برکه در قسمت مرکزی قرار دارد که تعداد زیادی از این پرندگان را در خود در صخره‌ها هم تعداد زیادی از پرندگان بیابانی و کوهستانی نظیر کبک در حال زندگی کردن هستند. این صخره ها در بخش شرقی این باغ قرار دارد.

قفس‌های شیشه‌ای هم برای پرندگانی در نظر گرفته شده که اقلیم خاصی دارند این پرندگان در واقع از مناطق خاص آب و هوایی آورده شده‌اند که در این شیشه‌ها امکان تهویه و شوفاژ و.. قرار داده اند که به طریقی شرایط آب و هوایی را برایشان فراهم کرده‌اند.

قفس‌های آهنی نوعی قفس است که برای پرندگان شکاری استفاده می‌شود. این پرنده‌ها اگر آزاد شوند از سایر پرندگان به عنوان غذا استفاده می‌کنند،بنابراین سعی شده این قفس ها را در محیطی خوب و طبیعی بنا کنند.

فضای سبز هم برای پرندگانی است که از جنگل‌ها آورده شده‌اند در این مکان پرندگان به راحتی در حال پرواز هستند و بدون آسیب رسانی زندگی می‌کنند.

باغ پرندگان یکی از جاذبه‌های خاص اصفهان است که البته ساعات خاصی را به جذب گردشگر می‌پردازد و ساعات زمانی استراحت و خواب پرندگان را مد نظر قرار می‌دهند که مزاحمتی برای پرندگان بوجود نیاورند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.