سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، از رشد ورود 75 درصدی گردشگران خارجی در 6 ماهه نخست سال جاری به این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مهران سرمدیان یکشنبه شب در نخستین سمینار آموزشی جایگاه گردشگری در توسعه پایدار منطقه کاشان و گردشگری خلاق در باغ پرندگان قمصر اظهار داشت: طی 6 ماهه نخست امسال حضور گردشگران خارجی به منطقه کاشان رشد 75 درصدی را در برداشته است.

وی از وجود یک‌هزار و 240 تخت اقامتی و پذیرایی برای گردشگران خبر داد و گفت: افزایش و ایجاد اقامتگاه برای حضور گردشگران و ضریب ماندگاری آنها در این شهرستان ضروری است.

به گفته سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان، برگزاری سمینارها، همایش‌ها، نشست‌ها و جشنواره‌ها با ساختار گردشگری علمی در این شهرستان را حائز اهمیت دانست و افزود: انتظار می‌رود برگزاری این سمینارها توسعه زیرساخت‌ها و معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه کاشان، بررسی علمی راه‌های توسعه پایدار منطقه با استفاده از فرصت‌های گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های جدید با گردشگری خلاق را فراهم کند.

سرمدیان ضمن اشاره به پنجم مهرماه آغاز هفته گردشگری گفت: شعار امسال این هفته «گردشگری و توسعه جوامع» عنوان شده است.

معاون فرماندار کاشان نیز در ادامه، نخستین اصل توسعه را نگاه بلند به آن و پیش‌نیازش را توسعه پایدار و تفکر دانست و گفت: ضرورت توسعه پایدار نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی و قانونمند شدن آن برای راهنمایان گردشگری است.

فخری تصریح کرد: منطقه فرهنگی کاشان واجد جذابیت‌های گردشگری است و شروع آن در حوزه گردشگری و توریسم است.

وی از کاشان به عنوان مهد تمدن یاد کرد و افزود: تپه‌های 7 هزار و 500 ساله سیلک، کویر، ابنیه تاریخی و توسعه گردشگری مذهبی این شهرستان دال بر مهد تمدن بودن آن است.

به گفته معاون فرماندار کاشان، استفاده و جایگزینی صنعت گردشگری به جای صنعت نفت، استفاده از ظرفیت‌های توریسم است.

فخری رشد 300 درصدی ورود گردشگران به منطقه کاشان طی پنج ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته را یادآور شد و افزود: مدیریت در صنعت گردشگری باید بیش از پیش جهادگونه شود.

نخستین سمینار آموزشی جایگاه گردشگری در توسعه پایدار منطقه کاشان و گردشگری خلاق با حضور ایران قاضی استاد دانشگاه اصفهان و عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص پژوه، اصغر ضرابی استاد دانشگاه اصفهان و عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص پژوه، شهرداران منطقه کاشان، اعضای شورای شهر، دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان، مدیران، مسئولین، دانشجویان، راهنمایان آثار تاریخی و علاقه‌مندان به صنعت گردشگری از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، کارشناسان و گروه‌های فعال صنعت گردشگری در منطقه کاشان و مدیران تأسیسات گردشگری و خدماتی و سایر حوزه‌های مرتبط در باغ پرندگان قمصر برگزار شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کاشان ، گردشگری ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.