سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنگام سرما خوردگی مراقبت‌ از بینی را فراموش نکنید

افراد بسیاری به طور مداوم یا گاهی اوقات دچار خونریزی بینی می‌شوند.

عمرانی متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درمان هر بیماری وابسته به تشخیص بهینه عامل‌هایی است که بیماری را ایجاد می‌کند.

شایع‌ترین علت خونریزی بینی در کودکان و بزرگسالان دستکاری و سرما خوردگی است تیغه‌ی بینی در بخش پیشین خود 4 رگ دارد که عمل خون رسانی را انجام داده و در میانه‌ی تیغه‌ی بینی به یکدیگر وصل می‌شوند و پرخونی را ایجاد می‌کنند وقتی رگ‌ها مخاط بینی را پر از خون می‌کنند، این توانایی را به آن می‌دهند که هوای سرد را گرم کرده و به شش‌ها برساند.

وی در ادامه اذعان کرد: بنابر این احتمال بسیاری وجود دارد که دستکاری باعث پارگی شاخه‌ها و رگ‌ها شده و خونریزی ایجاد کنند از دیگر علل، سرماخوردگی است که عروق را شکننده و مخاط را خشک و زخمی و التهاب ایجاد می‌کنند از بیماری‌های کمتر شایع در خونریزی بینی، کاستی در فاکتورهای انعقاد خون است مانند بیماری های هموفیلی، و خونی یا کاستی‌های مغز استخوان.

وی افزود: بهترین راه درمان بر پایه‌ی علت آن، دستکاری نکردن بینی، پرهیز از فین کردن سفت، مرطوب و نمناک نگه داشتن مخاط بینی و هم چنین پرهیز از آلاینده های محیطی به ویژه دود قلیان و سیگار است که این عوامل می‌توانند از روند خشک شدن فرایند بینی پیشگیری کنند.

لازم به ذکر است: بخورهای داغ و به خصوص از فاصله‌ی نزدیک توصیه  نمی‌شود چرا که خود سبب زخم شدن بینی می‌شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.