براساس بررسی‌هایی که صورت گرفته است، افراد بزرگسال 3 تا 5 بار در سال و کودکان نیز 5 تا 8 بار در سال دچار بیماری شایع سرماخوردگی می‌شوند.

لعابدین هروی، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: سرماخوردگی عفونت تنفسی فوقانی است که عامل آن یک نوع ویروس بوده و این ویروس قابلیت انتقال بالایی دارد.

وی با بیان اینکه سرماخوردگی از جمله بیماری‌هایی است که دفعات ابتلا به آن بسیار زیاد است، تاکید کرد: براساس بررسی‌هایی که صورت گرفته است، افراد بزرگسال 3تا 5 بار در سال و کودکان نیز 5 تا 8 بار در سال دچار بیماری شایع سرماخوردگی می‌شوند.

هروی، گفت: وقتی دفعات ابتلا به یک بیماری زیاد باشد، احتمال آسیب پذیری بدن در برابر عامل بیماری و بروز مشکلات جدی وجود دارد.

وی یادآور شد: اگر فردی که دچار سرماخوردگی می‌شود دچار ضعف سیستم ایمنی بدن نیز باشد در آن صورت ابتلای چندین بار به سرماخوردگی ممکن است برای وی بسیار خطر ناک بوده و حتی زندگی فرد مبتلا تهدید شود.

هروی خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورها که عمدتا فقیر و کمتر توسعه یافته هستند، ابتلا چندین باره به بیماری‌هایی نظیر اسهال و سرماخوردگی، موجب بالا بودن آمار مرگ و میر و ناتوانی به ویژه در بین کودکان شده است.



انتهای پیام/
برچسب ها: سرماخوردگی ، تب ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.