سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضویت نمایندگان در فدراسیون‌‌های ورزشی شغل دوم نیست

نماینده مردم تهران گفت: بر اساس تعریفی که از شغل مطرح است عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون‌های ورزشی شغل دوم محسوب نمی‌شود

«مهدی هاشمی» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ورزش و جوانان مبنی بر مشغول به کار بودن 155 نماینده در هیئت‌رئیسه فدراسیون‌های ورزشی، گفت: شغل سه ویژگی پست سازمانی، تمام وقت و حقوق و مزایای مشخص دارد.

وی افزود: ریاست فدراسیون یا عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون‌های ورزشی هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را ندارند، البته در صورتی که تمام وقت باشد، حقوق و مزایا بگیرند و درخواست کند که پست سازمانی برایش مصوب شود، می‌تواند شغل محسوب شود.

هاشمی با بیان این که بنده از صحبت اخیر و آمارهای آقای گودرزی متعجب شدم، تصریح کرد: فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با عضویت 252 نفر از نمایندگان بزرگترین فراکسیون مجلس است و ما تاکنون چنین آمار و ارقامی نداشتیم، لذا از هیئت‌رئیسه در مجلس درخواست کردیم که این آمار را به ما بدهند تا ما نیز بتوانیم در جهت ارتقای وضعیت و تقویت ورزش کشور از این آمارها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم بررسی دقیقی صورت گیرد و اصلاحات لازم انجام شود، در عین حال نیز از واگرایی‌ها پیشگیری کرد و به دنبال هم‌افزایی باشیم.

هاشمی تاکید کرد: با فرض این که 155 نفر از نمایندگان در فدراسیون‌های ورزشی حضور دارند، باید با نگاهی فرصت‌ساز به مسئله بنگریم و اگر ایرادات و اشکالاتی وارد باشد حتما فراکسیون ورزش خود پیش گام بوده و موضوع را پیگیری خواهد کرد.

این نماینده تهران اظهار داشت: ورزش به عنوان یکی از موضوعات محوری جامعه ماست و باید مورد توجه و پشتیبانی جدی قرار گیرد، توقع ما هم از مسئولان این است که به موضوع جوانان و ورزش توجه لازم را بیش از پیش داشته باشند.

هاشمی با بیان این که نمایندگان مجلس به موضوع ورزش توجه ویژه‌ای دارند، گفت: همان طور که عرض کردم 252 نفر از نمایندگان مجلس عضو فراکسیون ورزش هستند و این فراکسیون نقش حمایتی و پشتیبانی دارد و این را می‌توان در حمایت از وزارت ورزش در موضوعات مختلف هم چون بحث بودجه مشاهده کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی به دنبال این هستند که مسئولان را با هم درگیر و چالش‌هایی ایجاد کنند، تا از حرکت رو به جلو غافل شویم و به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم، اما باید گفت که ما موضوعات مهمتری داریم و از این ظرفیت‌ها باید در جهت ارتقای وضعیت ورزش استفاده کنیم.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: تفسیر قانون با قانونگذار است و تفسیرقانون اساسی با شورای نگهبان، در این موضوع استعلام شده و این که به هر دلیلی این موضوع روز شده، نشان می‌دهد که فضای دیگری پشت پرده است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: انتخابات فدراسیون‌های ورزشی حدودا 10 ماه به تاخیر افتاد و بنده به طور مثال می‌گویم که یکی از نمایندگان برای یکی از این فدراسیون‌ها کاندیدا بود، وی در لحظات پایانی انصراف داد، اگر منع قانونی وجود داشت نباید ثبت نام و تایید صلاحیت می‌شد و نباید در انتخابات شرکت می‌کرد، اما این موضوع قابل طرح نیست و ما نباید به دنبال فرافکنی باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، نماینده ، دوشغله ، وزارت ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.