عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم، از دولت و مجلس در خواست کرد تا در افزایش بودجه پژوهشی همتی انقلابی داشته باشند.

دولت و مجلس در افزایش بودجه پژوهشی باید همتی انقلابی داشته باشند
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رضا صابری در نشست علنی امروز یکشنبه (12 بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت آغاز دهه فجر، افزود: امروز 12 بهمن یادآور خاطره ورود غرورآفرین و شادی بخش حضرت امام (ره) است؛ مقام معظم رهبری چه زیبا فرمودند که این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ‌جای جهان شناخته شده نیست.
 
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ ارزش برگزاری جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آن است که به برکت رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و حمایت‌های با بصیرت مردم همچنان به آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی از جمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پایبند بوده‌ایم.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه علی‌رغم دشمنی‌های آمریکا و صیهونیست دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی در همه حوزه های داخلی و عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به دست آورده‌ایم، افزود:  از دولت درخواست دارم همانگونه که در میز مذاکرات هسته ای به 1+5  لبخند می‌زنید به منتقدان داخلی نیز احترام بگذارید و با لحنی تمسخر آمیز با آنان برخورد نکنید.
 
وی خطاب به نمایندگان مجلس و دولت تاکید کرد:  امروز آرمان گرایی مبتنی بر واقعیت ها آن است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی بومی و علمی متکی بر فرهنگ انقلاب اسلامی را در بودجه‌ها و برنامه‌های توسعه کشور اجرا کنیم، امروز رسالت مجلس کمتر از دولت نیست و از اعضای کمیسیون تلفیق می‌خواهیم که در تدوین بودجه بدون نفت اقدام کنند که  قطعا دولت را کارآمدتر و نقش مردم را در تولید بیشتر می‌کند کمااینکه پیامی روشن برای دشمنان جمهوری اسلامی در تحریم این ملت غیور و مقاوم دارد.
 
وی درباره نقش علم و دانش و تحقیقات در آینده کشور و اقتصاد پایدار و مقاومتی یادآور شد: ضمن تشکر از دانشمندان عزیز در عرصه‌های نانو، انر‍ژی هسته‌ای، هوافضا و نظامی و سایر حوزه‌ها تاکید می‌کنیم که توجه به حوزه‌های علم و فناوری توجه ملی و اساسی است و نه  جزئی. از دولت و مجلس می‌خواهیم در افزایش بودجه پژوهشی همتی پژوهشی و انقلابی داشته باشند شایسته نیست در انتهای برنامه پنجم همچنان بودجه پژوهشی کمتر از نیم درصد باشد.
 
صابری تصریح کرد:‌علاوه بر بودجه باید به دولت یادآوری کنم که دشمنان به دنبال کم ارزش نشان دادن دستاوردهای علمی ما و جلوگیری از رشد علمی کشور است به افتخارات علمی خود ارج نهیم و ضمن تشکر از شورای عالی انقلاب فرهنگی لازم می‌دانم به خطر نفوذ انگیزه‌های سیاسی به فضاهای علمی و تحقیقاتی تذکر دهم و باید جلوی این خطر گرفته شود.
 
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس نهم ادامه داد:‌امروز برخی از افراد دفاع و احترام به عوامل فتنه سال 88 را برای خود یک فریضه می‌دانند ما خسارت‌های عظیم نقشه آمریکایی و صیهونیستی به دست عوامل داخلی موسوی، کروبی و خاتمی را در فتنه 88 نمی‌توانیم فراموش کنیم و قطعا مجازات عوامل فتنه تنها بخشی از مطالبه مردم است، از برخورد قوه قضاییه با فساد اقتصادی حمایت می کنیم و از دستگاه قضایی و قضات عزیز می خواهیم در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در مبارزه با فساد در هر رده‌ای برخورد محکم صورت گیرد.
 
وی افزود: لازم می‌دانم از خدمات دولت در حوزه درمان و سلامت تشکر کنم امید است با حمایت از کارهای خوب وزیر جهادی و انقلابی حوزه بهداشت و درمان هزینه‌های لازم این بخش اثرات کارآمدی خود را در کاهش هزینه‌های خانوارها داشته باشد.
 
صابری درباره معضلات حوزه انتخابیه خود، تاکید کرد:‌ از وزیر کشور می خواهم در خصوص ارتقای سیاسی منطقه فندرس و شهر شدن رضاآباد و فارسیان و بخش شدن نگین شهر و سعد آباد اقدام کند. همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم به مطالبات معادن زغال سنگ توجه کند و حقوق کامل کارگران صنعت معدن زغال سنگ پرداخت گردد همچنین ضمن تشکر از اقدامات شرکت گاز درخواست دارم گازرسانی روستاهای کوهستانی را تسریع کند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد تا به رفع مشکلات کشاورزان به ویژه تسهیل وام کشاورزان اقدام فوری انجام دهد.
 
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس نهم، تاکید کرد:‌مشکل بیکاری جوانان مسئله اساسی و علت بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است، رونق اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید مهمترین راهبرد حل مشکل است.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ از وزیر بهداشت می‌خواهم نسبت به ساخت مراکز بهداشتی و درمانی روستاهای حوزه انتخابیه اینجانب اقدام کند در عین حال دستور ساخت درمانگاه شبانه روزی را اجرایی کند همچنین از وزیر ورزش و جوانان درخواست دارم تا بودجه کافی برای ساخت استادیوم 5 هزار نفری آزاد شهر اختصاص دهد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: صابری ، دولت ، مجلس ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار