سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هورنر: فرمول‌یک به تعادل احتیاج دارد

کریستیان هورنر از فدراسیون جهانی می‌خواهد تعادلی در قدرت خروجی موتورها برقرار کند تا اتومبیل‌ها بیشتر به هم نزدیک باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دنیل ریکاردو راننده تیم ‫ردبول‬ رقابت در ‫استرالیا‬ را یک دور عقب‌تر از اتومبیل‌های برتر و در رده ششم تمام کرده بود. از طرفی دیگر، اختلاف هر دو ‫مرسدس‬ با نزدیک‌ترین رقیبشان فتل، چیزی در حدود نیم دقیقه بود.

هورنر باور دارد فدراسیون جهانی باید کاری کند تا مانند زمانی که ردبول در میان سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ حاکم فرمول‌یک بود قوانینی برای جلوگیری از حاکمیت مطلق تیم‌ها وضع شود.

او گفت: دیفیورز دو طبقه، دیفیوزرهای تغذیه‌شونده توسط اگزوز، بال‌های انعطاف‌پذیر، تغییر برنامه‌نویسی موتور و... زمانی که این ممنوعیت‌ها گذاشته شد، ما باز هم توان رقابت و برنده‌شدن در مسابقات را داشتیم.

وی افزود:اگر به وضعیت ‫ویلیامز‬ و ‫مک‌لارن‬ در سال‌های گذشته نگاه کنیم، بهتر است برای درست‌شدن وضعیت تیم‌ها در مسابقات کاری انجام شود.
هورنر ادامه داد:اگر فدراسیون جهانی نگاهی دوباره به قوانین داشته باشد، تیم‌ها می‌توانند شرایطی مساوی داشته باشند و به نظر من باید این کار انجام شود.

هورنر همچنین برتری مرسدس را ستود، اما عنوان کرد وضعیت ردبول استرس‌زا است.

هورنر گفت: با تمامی این اوصاف، مرسدس در زمینه موتور و اتومبیل گام‌های بزرگی برداشته است. باید قبول داشته باشیم که کار فوق‌العاده‌ای انجام دادند.
مشکل این است که اختلاف بسیار زیاد است. اگر تیم‌ها در مسابقات به سه گروه مختلف تقسیم شوند، این برای فرمول‌یک خوب نخواهد بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.