سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورایعالی نظام پزشکی:

جامعه پزشکی تقدس طبابت را با متاع ناچیز دنیوی معامله نکرده است

طاهرخانی با بیان اینکه جامعه پزشکی همیشه در کنار مردم بوده و هست ؛گفت :جامعه پزشکی در گذر از چالش های پیش رو هرگز قداست و تقدس طبابت را با متاع ناچیز دنیوی معامله نکرده است.

دکتر داریوش طاهرخانی عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با تاکید براینکه در هیچ شرایطی ارائه خدمات پزشکی متوقف نشده و تعطیلی ندارد ؛اظهار داشت :در شرایط بحران که گاها برخی مشاغل تعطیل و یا فعالیت هایشان را به حداقل می رسانند ، خدمات پزشکی نه تنها تعطیل نمی شود ، بلکه افزایش نیز می یابد.
 
وی با اشاره به اینکه اگر تاریخ ادبیات کشور را مطالعه کنیم ، می بینیم که خدمات جامعه پزشکی به کار یک کشاورز تشبیه شده است ؛افزود : همانگونه که مراد کشاورز از پاشیدن تخم در زمین به دست آوردن کاه نیست، هدف آحاد جامعه پزشکی نیز تحصیل مال نبوده بلکه همواره به هدفی بالاتر که کاهش دردهای جسمی و روحی جامعه بوده ، اندیشیده اند.
 
وی با بیان اینکه جامعه پزشکی نیز باید از حقوقی که قوانین کشور و در راس آن قانون اساسی برای مردم تعیین نموده ، برخوردار باشد ادامه داد :مطابق قانون اساسی و اعلامیه حقوق بشر ، " هرکس که کار می کند مستحقق درآمدی است که رفاه او و خانواده اش را تامین نماید " لذا باید واقعیت های جامعه را دید و  بسیاری از پزشکان ، بویژه پزشکان عمومی و برخی از تحصیل کرده های گروه های مختلف درمان ، ناگزیر برای گذران زندگی یا در شیفت ها و ساعاتی نامتعارف و بیش از آنچه قانون تعیین نموده ، در حال ارائه خدمت هستند و یا لباس طبابت را رها و به مشاغل دیگری پرداخته اند.
 
رئیس نظام پزشکی تاکستان با تاکید براینکه نباید بواسطه معدود تخلفاتی که در جامعه پزشکی وجود دارد ، زحمات آحاد این جامعه را نادیده گرفت ؛تصریح کرد :بسیاری از  افراد خدومی که بواسطه استواری در طی مسیر سالم و درست ، دچار چالش های اقتصادی جدی شده اند ، نادیده گرفته شده اند .
 
طاهرخانی اذعان داشت :اگر امروز بواسطه برنامه ریزی های دراز مدت و یا طرح های جدید ، تعدادی از جامعه پزشکی به شغل دیگری جز آنچه برای آن تربیت شده اند، می پردازند ، آیا فقط  این اشخاص متضرر شده و آینده نگری خوبی در انتخاب رشته و تحصیل نداشته اند؟
 
عضو شورایعالی نظام پزشکی یکی از سرمایه گذاری های دراز مدت دولت ها را تربیت نیروی انسانی متخصص در گروه های مختلف  دانست و خاطرنشان کرد : زمانی که دانش آموختگان به اقتضای شرایط ، به جای ارائه خدمت در حوزه تخصصی و بهرمندی مردم از خدماتشان ، به مشاغل دیگری می پردازند ، نخستین متضرر دولت خواهد بود.،چون نه در سرمایه گذاری خود موفق بوده و نه در برنامه ریزی برای بهرمندی مردم از خدمات مورد نیازشان توفیقی داشته است.
 
 


انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.