سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی با راه‌های بررسی سریع قدرت شنوایی

آزمون‌هایی برای مشکلات شنوایی افراد وجود دارد که با آن‌ها می‌توان کم‌شنوایی افراد سنجیده شود.

عمرانی متخصص حلق و گوش و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: خوشبختانه در بسیاری از بیمارستان‌های کشورمان در نخستین روزهای تولد، شنوایی با دستگاه‌های سیال سنجیده می‌شود و اگر نیازمند پیگیری بهینه و درد‌سری باشد پیگیری می‌شود و آزمون‌هایی از آن‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: کسانی که آزمون‌های آن‌ها مشکوک باشد این آزمون‌ها را با برآوردهایی همانند ABAR از بالای 6 ماهگی کار راحتی است و از 4و5 سالگی بچه‌ها آزمون‌های شیدا را انجام می‌دهند.

عمرانی بیان کرد: آزمون‌های شیدا آزمون‌ تن خالص در سامدهای گوناگون است که صداها انتقال پیدا می‌کنند و برآورد می‌شود شیدایی چه سطحی است. آزمون IA هم به سادگی مشکلات شنوایی را نشان می‌دهد اگر پشت پرده گوش آب، توده یا باز و پاره باشد با این آزمون می‌توان به این مشکل پی برد.

این متخصص گوش و حلق و بینی عنوان کرد: آزمون قابلیت تفکیک واژه‌ها که واژه‌ها را اندازه‌گیری می‌کند و اگر کسی با درصد مشخصی بتواند تشخیص بدهد و تفکیک کند آزمون ساده و کارآمدی  است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این آزمون‌ها از 4 تا 5 سالگی انجام شده و زمان زیادی نمی‌گیرد و بسیار کمک رسان است و در بسیاری از شهرها انجام پذیر است.



انتهای پیام/

برچسب ها: شنوایی ، صدا ، آزمون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.