سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارگردان سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

«کیارستمی» برای همه ارث گذاشته است/ مخاطب از دیدن «روز مبادا» پشیمان نمی‌شود

«فائزه عزیزخانی» گفت: در واقع «کیارستمی» یک ارث برای ما گذاشته و من به عنوان یکی از میلیون‌ها وارث وی باید بزرگ شوم تا بتوانم مثل او نگاه کنم.

فائزه عزیزخانی، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص درستی چینش فیلم‌های نوروزی گفت: چون فیلم خودم در بین فیلم‌ها نمایش داده می‌شود، حرفی برای گفتن ندارم ولی در مجموع چیدمان هم چیدمان خوبی است چرا که به هر حال گریزناپذیر باید تعدادی از فیلم‌ها باشند که چرخ سینما بچرخد.

وی افزود: فیلم‌های ما هم که جایگاه خودش را پیدا کرده و این جای خوشحالی دارد. امیدوارم فیلم آن‌هایی که منتظر اکران هستند فرصت اکران پیدا کنند.

این کارگردان بیان کرد: اکران هنر و تجربه اکران خاصی است و به آن خیلی امیدوارم. امیدوارم که روز به روز رشد کند شاید هم پیشی بگیرد.

"عزیزخانی" در خصوص عملکرد جشنواره امسال فجر عنوان کرد: واقعیت امر این است که چون درگیر نمایش‌های فیلم بودم، فرصت نکردم تعداد زیادی از فیلم‌ها را ببینم ولی کارگردان برخی از فیلم‌های اول به لحاظ سواد سینمایی در موقعیت خوبی هستند.

وی افزود: این کارگردانان به لحاظ تکنیک در سطح خوبی قرار دارند و کاربلد هستند که باعث امیدواری و پیشرفت در نسل بعدی سینما است.

این کارگردان در خصوص اکران نوروزی فیلمش اظهار داشت: "روز مبادا" در عید اکران خوبی خواهد داشت و اگر مخاطب برای دیدن این فیلم به سینما برود، پشیمان نخواهد شد و فکر او درگیر می‌شود.

"عزیزخانی" در خصوص قابلیت داشتن فیلمش برای اکران نوروزی بیان کرد: در واقع در بخشی که هستم تجربه محدودی دارم ولی وقتی حین نگارش فیلمنامه بودم حس کردم این فیلمنامه ارتباط زیادی با مخاطب برقرار می‌کند ولی بعد از اتمام فیلم در مرحله تدوین به شک افتادم که قرار است چه اتفاقی بیفتد.

وی افزود: اما بعد از تدوین کامل حسم این بود که طیف گسترده‌ای را دربرمی‌گیرد و به جرأت نمی‌توانم بگویم که این طیف شامل چه تعریف‌هایی می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: ولی در چند مورد  اکرانی که در جشنواره داشتم استقبال ویژه‌ای توسط مردم کاملاً غیرسینمایی و غیرخاص از فیلم شد این موضوع امیدوارم کرد که در اکران نیز فیلم بیشتر دیده شود.

این کارگردان در مورد کمک گرفتن دوباره از عباس کیارستمی در کار فیلمسازی‌اش گفت: در واقع کیارستمی یک ارث برای ما گذاشته که من یکی از میلیون‌ها وارث ارث او هستم. الان که استفاده نکردم باید بزرگ شوم تا استفاده کنم و یاد بگیرم که به چه نحو مثل او نگاه کنم. این را می‌دانم که استادم به عنوان استادم تا آخر کنارم است و او را مجبور می‌کنم که کمکم کند.

"عزیزخانی" بیان کرد: آیین رونمایی از فیلم‌ها ذاتاً وجودشان واجب است و اگر به هر بهانه‌ای این نمونه مراسم‌ها راه‌اندازی شود، تعامل‌هایی پشت قضیه اتفاق می‌افتد که این تعامل‌ها مثبت خواهد بود و موقعیتی می‌شود برای این که راجع به فیلم و مسائل آن صحبت شود و به بیشتر دیده شدن فیلم کمک کند.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: فیلم "روز مبادا" در بخش خصوصی ساخته شده و از این به بعد برای ساخت فیلم‌های بعدی حمایت‌های بخش دولتی را خواستارم و از آن‌ها کمک می‌خواهیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.