«مرضیه برومند» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

به بخش کودک اهمیتی نمی‌دهند/ سینما رفتن مدت‌هاست برایم جذابیتی ندارد

«مرضیه برومند» گفت: سینما رفتنی که جای پارک پیدا کردنش، فضا، کیفیت پخش و موضوع فیلم‌ها‌یش نامناسب است، دلچسب نیست.

مرضیه برومند کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص درستی چینش  فیلم‌های اکران نوروزی گفت: هیچ فیلمی ندیدم و در این باره نمی‌توانیم نظری بدهم.

وی در خصوص جای خالی بخش کودک در جشنواره امسال بیان کرد: اصلا فیلم کودکی وجود ندارد که جای آن پر یا خالی باشد و همان تعداد موجود هم زیاد است.

وی افزود: فیلم‌های بخش کودک تبلیغات و بیننده و اکران خاص خودش را می‌خواهد که این امر به درستی انجام نمی‌شود. معمولا چون کار کودک را بچه‌ها بازی می کنند، به این خاطر زیاد به آن اهمیت نمی‌دهند.

برومند بیان کرد: تعدادی کار برای ساخت در ذهنم است و استارت فیلمنامه 2 مورد از آنها را زدیم ولی تا زمانی که بطور رسمی شروع به کار نکنم در موردش حرفی نخواهم زد.

وی در خصوص عملکرد سینما در سال 93 گفت: چون سینما و جشنواره را به طور جدی دنبال نمی‌کنم در این خصوص نظری ندارم اصلا مدتها است سینما رفتن جذابیتی برای من ندارد.

وی افزود: سینما رفتنی که جای پارک پیدا کردنش، فضا و کیفیت پخش سینمایش و حتی موضوع فیلم‌هایش نامناسب است دلچسب هم نیست هیچوقت نتوانستم به اکرانی که دلچسب باشد بروم مدت‌ها است اکرانی که هم صدای خوب و هم تصویر خوب داشته باشد ندیدم پس دلیلی که من را به سینما بکشاند وجود ندارد.

برومند ادامه داد: از جمله آدم‌هایی نیستم که به خاطر عکس‌العمل مردم به سینما بروم ولی خیلی اتفاقی یک اکران خاصی برای بچه‌ها در پردیس زندگی بود که رفتم تا با بچه‌ها باشم در همان ابتدای شروع فیلم برگشتم بیرون و حالم بد شد و آنجا نماندم چون در واقع چیزی دیده نمی‌شد.

وی ادامه داد: فیلمی که آن قدر روی آن حساسیت داشتیم و با بالاترین کیفیت از نظر فنی، تصویر، صدا نور و جلوه‌های ویژه و دکور عظیم در ایران ساخته شده بود باید با کیفیت خوب نمایش داده می‌شد ولی اینقدر تصویر تاریک بود که هیچ چیز دیده نمی‌شد.

برومند افزود: دلم برای مردم سوخت و به خودم گفتم که کم فروشی می‌کنیم و تعزیرات باید جلوی ما را بگیرد چون بالاخره مردم بلیت می‌خرند و به امید اینکه فیلمی با کیفیت خوب ببیند به سینما روند. درغیر این صورت با کمی صبر هم‌ می‌توانند سی دی فیلم را بخرند و بدون دردسر رفتن به سینما در خانه خود و در تلویزیون های با کیفیت بالا فیلم را مشاهده کنند.

وی افزود: این گونه رفتارها در حق فیلم ها، فیلمسازان و مردم توهین آمیزاست و باید برای این موضوعات تدابیری اندیشیده شود.

برومند ادامه داد: سینما کوروش هم که بخشی از آن متعلق به تهیه کننده خودمان است و روی آن تسلط دارد در پخش با کیفیت، فیلم ما را اذیت کرد و فقط چند روز در یک سانس از شب با کیفیت خوب فیلم را اکران کرد.

برومند افزود: حتی به اکران فیلم در برج میلاد هم اعتراض داشتم جایی که به ادعای خودشان محل برگزاری مراسم های مهم و امکانات بالا است. آنجا هم از لحاظ صدا بی کیفیت بود و جزییات صدای فیلم به خوبی شنیده نمی‌شد.

این کارگردان در پایان خاطر نشان کرد: ما از هر چیزی فقط ظاهر آن را می‌بینم هیچ وقت به درون آن توجه نمی‌کنیم که هدف چیست؟‌ بنابراین با این تفاسیر سینما رفتن مهم نیست پس چرا باید به سینما بروم؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار