سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل فولاد خوزستان:

توليد صادرات‌محور از الزامات اقتصاد مقاومتی برای صنعت داخلی است

مديرعامل فولاد خوزستان گفت: توليد صادرات‌محور از الزمات اقتصاد مقاومتی برای همه صنعتگران داخلی است و همه موظفيم با استفاده از توان و تخصص داخلی و به جای خام‌فروشی، محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر را توليد و صادر کنيم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان توسعه تجارت، عبدالمجيد شريفي اظهار داشت: در برنامه رشد اقتصادي کشور، سهم بهره‌وري حدود 30 درصد تعيين شده است، شرکت فولاد خوزستان به دليل همين نگاه ويژه و با استفاده بهينه از منابع انساني ارزشمند و ارتقاي کيفيت محصولات، اهتمام خاصي به موضوع بهره‌وري دارد.

شريفي افزود: در مقايسه با بنگاه‌هاي همکار، فولادخوزستان از جايگاه شايسته‌اي برخوردار شده و دستاورد اين توفيق، حضور موفق شمش توليدي فولاد خوزستان در بازارهاي صادراتي بين‌المللي است. 

مديرعامل شرکت فولادخوزستان افزود: در سال جاري پس از مجوزهاي لازم توانستيم حدود 600 هزارتن محصول را به هشت کشور صادرکنيم که در مرحله اول پس از يک دوره وقفه، موفقيت بزرگي براي بخش صادرات محصول ما بود. 

وي گفت: اميدواريم با تلاش همکاران و حفظ همين روند توسعه، اين رقم در سال آتي به ميزان يک ميليون تن افزايش يابد.

شريفي همچنين از تصميم درست دولت براي افزايش تعرفه واردات فولاد خبر داد و گفت: با توجه به شرايط خاصي که بازارهاي فولادي در تمام دنيا دارند برخي از کشورها براي جلوگيري از ارزان فروشي و بازار شكني کشوري مانند چين، تعرفه‌هايي وضع کردند و متاسفانه در کشور ما تاکنون اين تعرفه‌ها بسيار پايين بوده که خوشبختانه اولين گام برداشته شده است.

تصميم جديد دولت براي افزايش تعرفه واردات فولاد اخيرا اجرايي شده که بر اساس اين مصوبه، تعرفه شمش 10درصد، تعرفه مقاطع تخت فولادي 15درصد و مقاطع طولي 20 درصد تعيين شده است.

شريفي در ادامه يادآور شد: اقدامات دولت تنها براي ايجاد انگيزه براي توليدکنندگان داخلي بوده، اما مشکل اصلي بخش توليد فولاد اين است که به واسطه رکود بازار مسکن و تخصيص ندادن بودجه عمراني به ايجاد پروژه‌هاي جديد، هيچ تقاضايي براي محصولات فولادي از سمت پروژه‌هاي عمراني به توليدکنندگان فولاد وارد نمي‌شود. 

وي گفت: با توجه به بهبود شرايط بازار به نظر مي‌رسد در سال آتي اين موضوع محرک خوبي براي بازار مي شود و مانع ورود محصولات فولادي به کشور خواهد شد اما شايد اين فقط کافي نباشد اما براي گام اول خوب است.

شريفي درباره طرح فولاد شادگان که در سال جاري 65 درصد سهام آن را فولاد خوزستان خريداري کرده است و تکميل سريع آن را در دستور کار دارد، اظهار کرد: خوشبختانه پيشرفت پروژه خوب بوده و در اين زمينه کارگاه فعال شده و تجهيزات خارجي در حال وارد شدن است.

مديرعامل فولاد خوزستان گفت: اميدواريم، بتوانيم در سال 94 به ويژه در 6 ماه اول سال بخش احياء مستقيم اين پروژه را راه اندازي کنيم. به اين ترتيب، فولاد شادگان اولين طرح از طرح‌هاي هفتگانه فولادهاي استاني است که با بهره‌گيري از تجارب فولاد خوزستان به بهره‌برداري مي‌رسد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.