سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ستارگان آسمان ایران اسلامی/59

فرماندهی که حکم ترورش توسط ساواک صادر شده بود

اوج حماسه‌آفرینی این سردار بزرگ در عملیات خیبر و عملیات والفجر چهار و تصرف ارتفاعات کانی‌مانگا هرگز از خاطره‌ها محو نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.

به همین منظور  باشگاه خبرنگاران، در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان "ستارگان آسمان ایران اسلامی" به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.

سردار شهید ابراهیم همت

این سردار شهید در دروازهم فروردین سال 1324، در شهر قمشه اصفهان متولد و پس از اتمام دوران ابتدایی و راهنمایی، وارد مقطع دبیرستان شد و در سال 1352 دیپلم گرفت و پس از قبولی در امتحانات ورودی "دانشسرای تربیت معلم اصفهان" برای تحصیل عازم این شهر شد. 
 
شهید همت در سال 1356، پس از پایان سربازی شغل معلمی را برگزید و در روستاهای محروم و طاغوت‌زده مشغول تدریس شد و در اثر همنشینی با علمای اسلامی مبارز، با شخصیت ژرف حضرت امام خمینی (ره) آشنایی بیشتری پیدا کرد. 
 
وی درباره امام‌(ره) و احکام مترقی اسلام همواره به بحث می‌نشست و دانش‌آموزان را به مطالعه کتاب‌های سودمند و روشنگر ترغیب می‌کرد و همین امر سبب شد که در چندین نوبت از طرف ساواک به او اخطار داده شد.

 
با گسترش امواج خروشان انقلاب، ابراهیم نیز فعالیت‌های سیاسی خود را علنی کرد و زمانی‌که انقلاب به ثمر رسید و اماکن اطلاعاتی ساواک شهرضا به دست مردم انقلابی فتح شد، پرونده سنگینی از ابراهیم به دست آمد.

تیمسار "ناجی"، فرمانده نظامی وقت اصفهان، دستور داده بود که هر جا او را دیدند با گلوله مورد هدف قرار بدهند. 
 
این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در تشکیل سپاه پاسداران قمشه نیز نقش چشمگیری داشت.


شهید همت به دنبال غائله کردستان، به شهرستان پاوه عزیمت کرد و با شهادت "ناصر کاظمی" به فرماندهی سپاه پاوه منصوب و تا آغاز جنگ تحمیلی در این سمت باقی ماند.

این سردار والا مقام در عملیات رمضان، در منطقه شرق بصره، فرماندهی تیپ 27 محمد رسول‌الله (ص) را به عهده گرفت و با ارتقاء این یگان به لشکر، تا زمان شهادتش، در سمت فرماندهی آن لشکر انجام وظیفه کرد. در عملیات مسلم‌بن عقیل (ع) و محرم در سمت فرمانده قرارگاه ظفر، سلحشورانه با دشمن متجاوز جنگید. در عملیات والفجر مقدماتی، مسئولیت سپاه یازدهم قدر را که شامل: لشکر 27 حضرت رسول الله (ص)، لشکر 31 عاشورا، لشکر 5 نصر و تیپ 10 سیدالشهدا بود، به عهده گرفت. اوج حماسه‌آفرینی این سردار بزرگ در عملیات خیبر و عملیات والفجر چهار و تصرف ارتفاعات کانی‌مانگا هرگز از خاطره‌ها محو نمی‌شود.

 
سرانجام این سردار بزرگ اسلام در تاریخ اسفند ماه 1362 در جزیره مجنون به دیدار معبود خویش شتافت.

روحش شاد و یادش گرامی و پررهرو باد...

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.