سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

بازار سرمایه در انتظار بهبود شرایط اقتصادی برای بازگشت به دوران طلایی

فعال بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بازار سرمایه انگیزه‌ای برای رشد ندارد؛ نرخ بهره بانکی، بودجه‌های سالانه شرکت‌ها و همچنین قیمت نفت، محرک‌هایی هستند که بازار را در حالت انتظار قرار داده‌اند.

محمدرضا گیوکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص روند شاخص در روزهای پایانی سال اظهار داشت: شاخص کل بورس در آخرین روزهای سال 93 همچون روزها و ماه‌های گذشته روی خوشی به سهامدارانش نشان نداده و روندی کاهشی را در پیش گرفته است.
 
این فعال بازار سرمایه گفت: بازار روندی فرسایشی و نزولی در پیش گرفته و به روند نزولی خود شدت داده و دوباره به کانال 63 هزار واحدی برگشت.
 
عضو انجمن حسابداری و حسابرسی با اشاره به علل عدم رشد بازار سرمایه اظهار داشت: در حال حاضر بازار سرمایه انگیزه‌ای برای رشد ندارد؛ نرخ بهره بانکی، بودجه‌های سالانه شرکت‌ها و همچنین قیمت نفت، محرک‌هایی هستند که بازار را در حالت انتظار قرار داده‌اند.
 
گیوکی تصریح کرد: برای شکل‌گیری یک روند رو به رشد پایدار، باید حداقل یکی از این چهار محرک تقویت شود. همچنین بررسی تکنیکالی نمودار شاخص‌ها و شاخص کل نیز حکایت از این امر دارد و سیگنالی مبنی بر احتمال برگشت روند صادر نشده و نزول نوسانی و فرسایشی تا زمان تقویت محرک‌های ذکر شده احتمالا ادامه خواهد داشت.
 
وی با بیان تاثیر تحلیل‌ها بر روند بازار سرمایه گفت: البته بهتر است که تحلیل وضعیت اقتصادی تنها بر پایه رشد بازار سرمایه و قیمت کالاهای اساسی شکل نگیرد، زیرا گاهی علت ناهماهنگی و ریزش‌هایی که در اقتصاد رخ می‌دهد، عملکرد بازارهای جهانی می‌باشد.
 
گیوکی در این باره ادامه داد: همچنین پیش بینی شاخص کل از دیدگاه تکنیکی کار دشواری است، زیرا مدتی است که بازار وارد روند اصلاحی شده اما این روند ساختار مشخصی نداشته است.
 
فعال بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: بازار در این روزها تحت تاثیر عواملی است که از حیطه اختیاراتش خارج است، در نهایت امسال سال خوبی برای بورس نبود و سقوط قیمت‌ها و شاخص‌ها به گونه‌ای ادامه‌دار شد که در اواخر سال صف‌های فروش شلوغ‌تر از صف‌های خرید هستند؛ اما در آخرین روز هفته شاهد بهبود نسبی اوضاع بازار بودیم به طوری که شاخص به کانال 64 هزار واحدی بازگشت.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.