روند معاملات در هفته سوم اسفندماه؛

بازار سرمایه در روند نزولی/ تشدید رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران

فعال بازار سرمایه گفت: رفتار نوسانی بازار سرمایه ایران در این هفته نیز ادامه داشت و از ثبات لازم برخوردار نبود، سطح عمومی قیمت‌ها و شاخص همچنان در مسیر نزولی قرار گرفت و شاخص در اولین روز معاملاتی با 103 واحد کاهش، در 63.911 واحد متوقف گردید.

بازار سرمایه در روند نزولی/ تشدید رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران
محمدرضا گیوکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رفتار نوسانی فعالین بازار سرمایه در هفته گذشته، اظهار داشت: در این بین بيشترين تاثير منفی بر شاخص را نماد فارس و بیشترین تاثیر مثبت را نماد رمپنا بر جاي گذاشتند. شاخص فرابورس نیز با1.50 واحد کاهش به عدد 719 واحد رسید که شپاس بیشترین تاثير منفی را بر ايفكس بر جاي گذاشت.

عضو انجمن حسابداری و حسابرسی با اشاره به روند مثبت خودرویی ها در ابتدای هفته، گفت: در گروه خودرو در ابتدای ساعات معاملات اولین روز معاملاتی شاهد روندی مثبت در اکثر نمادها بودیم ولی با توقف نماد ایران خودرو و شایعه تعدیل منفی در این سهم معاملات این گروه تحت تاثیر قرار گرفت طوری که شاهد افزایش عرضه در اکثر نمادها بودیم. شرکت ايران خودرو ديزل در جدیدترین گزارش 94 خود زیان هر سهم شرکت را مبلغ 81 ریال پیش بینی نموده است. همچنین گزارش بودجه 94 خمحرکه بر روی کدال قرار گرفت، بر طبق این گزارش شرکت سود هر سهم را 106 ریال پیش بینی کرده است. ختور نیز بابت هر سهم در سال مالی 94 با کاهش نسبت به سال مالی جاری، مبلغ 901 ریال سود در نظر گرفته است که از جمله خبرهای مهم این گروه می‌باشند.

گیوکی در توضیح گروه فلزات تصریح کرد: در گروه فلزات اساسی عمدتا معاملات منفی بود اکثر نمادهای این گوره به صف فروش رسیدند. فنورد و فباهنر نیز گزارش بودجه 94 خود را ارائه دادند؛ فنورد در اولین پیش بینی بودجه 94، سود هر سهم را با کاهش نسبت به سال مالی 93 مبلغ 192 ریال اعلام کرده است. فباهنر نیز سود هر سهم را با افزایش نسبت به سال جاری مبلغ 162 ریال پیش بینی کرده است. شاید وضع تعرفه جدید واردات فولاد شرایط را به نفع تولیدکنندگان در این صنعت بهبود بخشد.

وی در خصوص تاثیر گروه دارویی ها افزود: دارویی ها با معاملات کم حجم همراه بودند همچنین در این گروه 11 میلیون سهم دبالک (مواد اولیه دارویی البرز بالک) با قیمت 475 تومان در عرضه اولیه معامله شد. شرکت سرمايه گذاري دارويي تامين (تیپیکو) نیز در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم 962 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با کاهش گزارش شده است شرکت در دوره 9 ماهه خود توانست به ازای هر سهم 10 ریال سود کنار بگذارد و 1 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد.

این فعال بازار سرمایه در پایان با بیان منفی بودن روند پتروشیمی ها در هفته گذشته یادآور شد: گروه پتروشیمی ها تقریبا بیشتر نمادها معاملات منفی را پشت سر گذاشتند شخارک در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را برای دوره منتهی به 29/12/94 مبلغ 2902 ریال پیش بینی نموده است که از جمله خبرهای مهم این گروه می باشد. همچنین بانکی ها در این هفته متعادل و تقریبا در قیمت صفر تابلو معامله شدند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، ارزش ، افت ، رفتار ، هیجانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار