سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مستند «پرچم دروغین داعش» مطرح شد؛

داعشی‌ها بشر نیستند/ لبیک به ندای مرجعیت برای مبارزه با تروریست‌ها/ تقدیر از نقش حمایت‌کننده ایران

در مستند پرچم دروغین درباره روایت آوارگان از جنایت‌های تروریست‌های تفکیری و ایستادگی ملت عراق توضیحاتی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سعد الیاسی" مسیحی استان نینوا در مستند پرچم دروغین که از شبکه افق پخش شد اظهار داشت: وقتی مشاهده کردیم که مناطق مختلف اطراف "موصل" سقوط کرده به مناطق اطراف "اربیل" رجعت کردیم.

وی ادامه داد: اعمالی که ما از آنها دیدیم نشان می‌داد که داعشی‌ها به هیچ دینی اعتقاد ندارند و اصلا بشر نیستند و آنها همه چیز را زیرپا گذاشتند و مراکز دینی، حسینیه‌ها و مساجد را منفجر کردند. 

مسیحی استان نینوا یادآور شد: ما سه روز در اربیل بودیم و زندگی سخت و دشواری بود و من دوستی در "حله" داشتم و از طریق "نجف" وارد "بابل" شدیم و هرجا که در حله رفتیم مورد استقبال قرار گرفتیم. 

در ادامه این مستند "عبدالمهدی کربلایی" نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا اظهار داشت: مردم برای دفاع از ناموس و وطن خود ضروری است که وارد میدان شوند و هرکس که می‌تواند سلاح بدست بگیرد و به نیروهای امنیتی و انتظامی بپیوندد.

"خالد اعلی" از علمای اهل تسنن عراق گفت: ما با مجرمان، مزدوران و فاسدان می‌جنگیم و هر کس که غیرت دارد باید مثل مردم "کربلا" و "الانبار" قیام کند. 

در ادامه این مستند "عمار حکیم" رئیس مجلس اعلی اسلامی عراق اظهار داشت: مراجع دینی همیشه برای مقابله با گروه‌های تروریستی بشارت دادند و جوانان برای این مهم آماده و وارد صحنه شدند. 

در ادامه  این مستند، فرمانده لشگر"سیدالشهدا" گفت: ما باید آمادگی خود را حفظ کنیم و با ندای مرجعیت برای مبارزه با تروریست‌ها وارد صحنه شدیم و در بین مجاهدان از قشرهای مختلف وجود دارد و آموزش سلاح‌های سبک و سنگین را می‌بینند و دعوت مرجعیت برای احقاق حق بوده و ما به این ندا لبیک گفتیم.

رزمنده مبارزه با تروریست‌های تفکیری، با اشاره به نقش حمایت‌کننده جمهوری اسلامی و پشتیبانی مرجعیت از جمله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله سیستانی یادآور شد: این‌ها بزرگان شیعیان هستند. 

گفتنی است در این مستند آوارگان که پس از هجوم تروریست‌های تفکیری از استان نینوا کوچ کرده بودند به بیان خاطرات کوتاهی از رنج‌ها و مشقت‌های خود پرداختند. 

در این مستند همچنین به نقش حمایت‌کننده جمهوری اسلامی از جانب رزمندگان و مسئولان عراقی اذعان شد.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.