سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

خود کفایی صداو سیما در ساخت فرستنده پر قدرت دیجیتال تلویزیونی

با ساخت اولين فرستنده پرقدرت ديجيتال تلويزيوني 6 کيلو وات در کشوربا تکيه بر دانش متخصصان بومي و جوانان مستعد ايراني، صدا و سيما در ساخت انواع فرستنده‌هاي پرقدرت خود کفا شده است.

به گزارش خبرنگار رشت  معاون امور مجلس و استانهاي سازمان صدا وسيما در مراسم بهره برداري از 7 طرح فني و عمراني صدا و سيماي مرکز گيلان  دیشب در زيبا کنار گفت: با وجود تحريم هاي دشمنان، با تلاش متخصصان ايراني همه  فرستنده هاي پرقدرت و کم قدرت تلويزيوني و راديويي هم اکنون در کشور ساخته مي شود  و ديگر نيازي به خارج وجود ندارد.
 
حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم با بيان اينکه پس از طي مراحل آزمايشي اين فرستنده هاي پرقدرت در کشور به طور انبوه توليد مي شود افزود: توليد اين فرستندههاي با تکيه بر دانش بومي براي اولين بار در منطقه است.
 
وي با اشاره به پوشش 85 درصدي شبکه هاي ديجيتال در کشور تصريح کرد: همه شهرها و روستاهاي کشور تا نيمه دوم سال 94 زير پوشش شبکه هاي ديجيتال تلويزيوني قرار مي گيرند.
 
استاندار گيلان نيز در اين مراسم با تاکيد بر لزوم حمايت بيشتر از رسانه ملي به ويژه رسانه استاني براي مقابله با جنگ نرم دشمنان گفت: تلاش مي کنيم در بودجه سال 94 براي تکيمل ساختمان اداري صدا و سيماي مرکز گيلان، توسعه و تجهيز فرستنده هاي ديجيتال براي توسعه پوشش در استان اعتبار مناسبي در نظر گرفته شود.
 
محمد علي نجفي با اشاره به نقش تاثير گذار صدا و سيماي مرکز گيلان براي ايجاد آرامش در استان و اطلاع رساني مناسب در مناسبت هاي مختلف افزود: از فرمانداران و شهرداران استان خواسته شد تا براي توسعه امکانات و تجهيزات صدا و سيماي مرکز گيلان به ويژه ساخت و تکميل دفاتر خبري استان مشارکت و همکاري بيشتري داشته باشند.
 
رييس مجمع نمايندگان گيلان نيز در اين مراسم از اهتمام ويژه نمايندگان مردم گيلان در مجلس شوراي اسلامي براي تقويت توانمندي هاي صدا و سيما خبر داد و تصريح کرد: تبيين و ترويج ارزش هاي اسلامي يکي از راهکارهاي مهم مقابله با تهاجم فرهنگي است که صدا و سيما نقشي اساسي را در اين باره ايفا مي کند. 
 
 مدير کل صدا و سيماي مرکز گيلان نيز گفت: فرستنده پرقدرت دیجیتال تلویزیون 6 کیلووات با 30 میلیارد ریال هزینه – 5 فرستنده پرقدرت رادیویی  اف ام برای پخش  برنامه های رادیوسراسری- ورزش – فرهنگ – سلامت و اقتصاد با 20 میلیار ریال هزینه وسامانه پرتابل  ارسال سیگنال ماهواره ای (اس –ان – جی) با 20 میلیارد ریال هزینه به بهره برداري رسيده است.
 
در مراسم بهره برداري از طرح هاي فني و عمراني صدا و سيماي نديمي نماينده مردم لاهيجان و سياهکل و جعفر زاده يکي از نمايندگان مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي، سياوش پور رييس کل دادگستري گيلان و جمعي از مديران استان حضور داشتند.
 
 
انتهای پیام/ض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.