سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین خروج سلاح‌های سنگین جدایی طلبان را از شرق این کشور تأیید کرد

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که جدایی‌طلبان بخش بزرگی از سلاحهای سنگین خود را از خط مقدم جنگ خارج کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "بی بی سی،" "پروشنکو" – رئیس جمهور اوکراین -- که در تلویزیون  آن کشور سخن می گفت علاوه بر تأیید خروج سلاحهای سنگین مخالفان از خط مقدم جنگ، از خروج بیشتر راکتاندازها و توپخانه ارتش اوکراین از شرق آن کشور خبر داد.

اوکراین و مخالفان جدایی طلب شرق آن کشور چند هفته پیش با امضای یک آتشبس جدید توافق کردند تا آغاز ماه مارس – 10 روز پیش – سلاحهای سنگین خود را از شرق اوکراین خارج کنند. آتشبس مورد توافق آنها همچنان پابرجاست؛ ولی درگیریهای پراکندهای نیز میان 2 طرف در جریان است. دولت اوکراین و مخالفان طرفدار روسیه یکدیگر را به سوء استفاده از آتشبس موجود برای تقویت نیروهایشان متهم میکنند. 3 روز پیش "پروشنکو" جداییطلبان را به سستی و اهمال در خروج سلاح هایشان از شرق اوکراین – بر مبنای پیمان آتشبس "مینسک" – متهم کرد.

حدود 11 ماه از آغاز درگیریها در شرق اوکراین و مناطق "دونتسک" و "لوهانسک" می گذرد. در این مدت دستکم 6 هزار نفر جان خود را از دست دادهاند و بیش از 1 میلیون نفر نیز خانه و کاشانه خود را رها کرده اند.

در همین حال "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه اعلام کرد طرح الحاق منطقه "کریمه" به روسیه – که 1 سال پیش رخ داد – هفته ها پیش از برگزاری رفراندوم استقلال در آن منطقه برنامه ریزی شده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوکراین ، سلاح ، جدای طلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.