وزیر خارجه روسیه بر ضرورت هماهنگی اقدامات بین کشور‌ها برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی خبری مشترک با همتای اسپانیای خود در مسکو بر ضرورت هماهنگی اقدامات بین کشور‌ها برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گری تاکید کرد.

وی تاکید کرد تشدید اقدامات نظامی به نفع منطقه نیست و ما را وادار می‌کند به آن واکنش نشان دهیم. 

وی در ادامه خواستار اجرای همه بندهای توافقنامه می‌نسک شد و بر تطابق مواضع روسیه و اسپانیا در این باره تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه بر ضرورت حل و فصل مسئله اوکراین از طریق گفتگو تاکید کرد و از مواضع مشترک کشورش با اسپانیا در این باره سخن گفت. 

 لاوروف به آسیب‌هایی که به روابط دوجانبه روسیه و اسپانیا در عرصه‌های مختلف وارد شده است اشاره کرد و افزود: با توجه به همین آسیب‌ها درباره مهار کردن بحران در روابط دو جانبه و انجام گفتگو به توافق رسیدیم و درباره ضرورت از سرگیری فعالیت‌های کمیته مشترک روسیه و اسپانیا هم توافق کردیم. این کمیته می‌تواند چالش‌های موجود و تحولات اسفبار اخیر را که در برخی کشورهای جهان روی داده است مورد بررسی قرار دهد. این تحولات نشان دهنده ضرورت شدید هماهنگی اقدامات بین کشور‌ها برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گری است. به نظر من از سرگیری فعالیت‌های این کمیته می‌تواند به پیشرفت در این عرصه منجر شود. همچنین بر ضرورت توسعه مسائل حقوقی در روابط دوجانبه تاکید کردیم. از سوی دیگر تلاش کردیم تدابیر مربوط به سفرهای هوایی و زمینی را بررسی کنیم. این امر ارتباط بین شهروندان روسیه و اسپانیا را تسهیل می‌کند. همچنین درباره امضای توافقنامه‌ای در خصوص به رسمیت شناختن گواهینامه‌های بین المللی به توافق رسیدیم که هدف از آن توسعه گردشگری است. 

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود به دیگر توافقات بین کشورش و اسپانیا برای تقویت روابط دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: تنش آفرینی نظامی هیچ فایده‌ای ندارد و ما را به واکنش وامی دارد. اطمینان داریم که مسائل کنونی فقط از طریق گفتگو حل و فصل می‌شود. 

وی ادامه داد: اوضاع اوکراین را نیز مورد بررسی قرار دادیم و آنگونه که احساس کردم، دیدگاه مشترکی در خصوص اجرای همه بندهای توافقنامه می‌نسک که ماه گذشته به دست آمد، داریم. حل بحران اوکراین فقط از طریق گفتگو و راه‌های سیاسی امکان پذیر است و در این خصوص با اسپانیا هم عقیده هستیم. 

لاوروف با اشاره به اینکه اوضاع غرب آسیا و شمال آفریقا و به عبارت دیگر سوریه، عراق، یمن و لیبی را نیز بررسی کردیم افزود در این خصوص نیز دیدگاه مشترکی درباره ضرورت گفتگوهای ملی و آشتی ملی و برقراری وحدت ملی داریم و همزمان با آن باید با مظاهر تروریسم و افراط‌گری نیز مبارزه شود. به رایزنی‌ها با یکدیگر در این باره ادامه می‌دهیم. 

د‌ر همین حال "خوزه مانوئل گارسیا" وزیر خارجه اسپانیا در  این کنفرانسی خبری  تاکید کرد حل بحران اوکراین به حل اختلافات بین روسیه و اتحادیه اروپا منجر می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: لاوروف ، روسیه ، کشور ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار