سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

خدمات درمانی در سطح کشور عادلانه ارائه نمی‌شود

رستمیان گفت: اگر چه شعار عدالت در سلامت یکی از اهداف حوزه سلامت بر اساس سیاست‌های ابلاغی و برنامه پنجم توسعه بوده است اما هنوز در خصوص سطح ارائه خدمات درمانی بین استانها تفاوت‌هایی وجود دارد که تحقق این شعار را با اما و اگرهایی همراه ساخته است.

عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شعار عدالت در سلامت یکی از اهداف کلان حوزه بهداشت و درمان است که هنوز در تحقق آن موفق‌ نبوده‌ایم وگرنه امروزه شاهد تفاوت فاحش سطح ارائه خدمات بین تهران و سایر استانها و حتی مراکز دور از دسترس و محروم نبودیم.

وی افزود: پزشک خانواده یک اهرم قوی در رسیدن به شعار عدالت در سلامت بود اما عدم توجه به زیر ساخت‌های آن موجب توفیق نیافتن این طرح گردید وگرنه اکنون شاهد تفاوت بسیار زیاد بین خدمات درمانی تهران با سایر شهرستانها نبودیم.

وی با بیان اینکه با توجه به تفاوت حقوق پزشکان تهران و شهرهای بزرگ پزشکان حاضر به کار در مناطق محروم نیستند، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات همه جانبه سلامت در همه جای کشور یعنی تبلور عدالت در سلامت و این مهم نیازمند اجرای پزشک خانواده است البته نباید فراموش شود یکی از بسترهای تحقق عدالت در سلامت تجمیع بیمه‌ها است که آن هم هنوز محقق نشده است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.