سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آریایی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جای خالی "پیشگیری قبل از درمان" در طرح تحول نظام سلامت مشهود است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جای خالی «پیشگیری» در طرح تحول نظام سلامت به چشم می‌خورد، اما باید گفت که پیشگیری بهتر از درمان است، لذا وزارت بهداشت و درمان باید در برنامه‌ریزی‌های سال آینده خود نقش پیشگیری در درمان را پر رنگ‌تر کند.

«احمد آریایی‌نژاد» نماینده مردم ملایر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت  در سال جاری، گفت: به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه برای درمان بیماران بستری کاهش یافت، درحالی که ویزیت پزشکان بیمارستان‌های دولتی و خصوصی افزایش داشت. در این میان سوال آن است که سهم پیشگیری از بودجه‌ای که باید به عدالت میان همه تقسیم شود، چقدر است؟

وی افزود: بنده به عنوان عضوی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اقدامات وزارت بهداشت در حوزه‌ درمان رضایت کامل دارم، اما باید بگویم متاسفانه این وزارتخانه در حوزه پیشگیری و سلامت مردم  اقدامات قابل توجهی انجام نداده است.

وی افزود: جای خالی «پیشگیری به جای درمان» در طرح تحول نظام سلامت به چشم می‌خورد، اما باید گفت که پیشگیری بهتر از درمان است، لذا وزارت بهداشت و درمان باید در برنامه‌ریزی‌های سال آینده خود نقش پیشگیری قبل از درمان را پر رنگ‌تر کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطر نشان کرد: توصیه ما به وزارت بهداشت و درمان این است که در جهت احیا و تقویت نقش خانه‌های بهداشت، پزشکان عمومی و پزشکان خانواده بکوشد چرا که این مهم در پیشگیری نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.