سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

کرفس و خواص ضد سرطانی

خوردن كرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی‌های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم نجات می‌دهد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛این سبزی پرطرفدار سرشار از ویتامین‌های A، B، C و املاح فراوان است.

این ویتامین‌ها باعث حفظ ایمنی بدن شما می‌شوند و بدنتان را تصفیه می‌كنند.

كرفس شما را از مبتلا شدن به سرماخوردگی حفظ میكند به علاوه شما را از انواع بیماریهای قلبی و عروقی هم در امان نگه می‌دارد، به همین خاطر بسیاری از پزشكان هنگام سرمای شدید هوا مصرف این سبزی را توصیه می‌كنند تا افراد به این وسیله خودشان را از گرفتاری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نجات دهند.

این سبزی خوش عطر به خاطر داشتن آنتی اكسیدان‌های بسیار قوی بدن شما را در برابر بیماریهای وخیم حفظ می‌كند.

ضمن آنكه كرفس به خاطر داشتن اسید فونولیك در بدن شما به گون‌های عمل می‌كند كه در نهایت جلوی رشد تومورهای سرطانی گرفته می‌شود چرا كه این ماده قادر است از افزایش یكی از انواع هورمون‌ها كه در پیشرفت تومورهای سرطانی موثر است جلوگیری كند.

خانم‌های باردار، كرفس ممنوع!

شاید بعضی افراد تصور میكنند هیچ یك از سبزیجات در دوران بارداری نمیتوانند مضر باشند. در حالیكه این تصور اشتباه است. گیاه مفیدی مثل كرفس با وجود خواص شگفت انگیز، در دوران حاملگی برای خانم‌ها ممنوع است چرا كه ممكن است خوردن آن باعث سقط جنین یا به وجود آمدن نقص عضو شود.

این در حالی است كه افراد مبتلا به بیماری سنگ كلیه نباید از خوردن كرفس غافل شوند چون این گیاه، سموم بدن را از بین میبرد، به علاوه برای كلیه‌های شما یك سنگشكن طبیعی به حساب میآید.

آب كرفس، نوشیدنی معجزه گر

با اینكه گیاه كرفس، خوش‌عطر و بو، پرخاصیت و خوشمزه است اما همراه كردن سبزیجات دیگر با آن لطف دیگری دارد. كافی است جعفری خوشبو را به كرفس اضافه كنید تا هم یك تجربه متفاوت داشته باشید و هم خود را از ابتلا به سرطان خون محافظت كنید.

تركیب كرفس با لیمو، هویج، پرتقال، كاهو و سبزیجات دیگر می‌تواند هر بار برای شما تازگی به وجود بیاورد. ضمن آنكه ممكن است نوشیدن آب كرفس به تنهایی برای بسیاری افراد دلچسب نباشد.

پزشكان تغذیه نوشیدن آب كرفس را به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‌كنند و حتی كسانی كه از یبوست رنج می‌برند، می‌توانند از آب كرفس به عنوان یك ملین طبیعی بهره ببرند. همچنین ویتامین‌های موجود در كرفس، پوست شما را شفاف و لكه‌های كدر سطح پوستتان را كمرنگ می‌كند.

آب كرفس برای مبتلایان به فشار خون هم توصیه می‌شود. كافی است نوشیدن آب كرفس چند بار در هفته را از یاد نبرید. این سبزی شگفت‌انگیز با كاهش فشار خون شما، آن را به حد متعادل میرساند و باعث افت فشار و ضعف نخواهد شد.

بی‌خواب هستید؟ آب كرفس بنوشید

جالب است بدانید خوردن كرفس به اعصاب شما آرامش می‌دهد. شب‌هایی كه به خاطر مشغله‌های ذهنی یا سردرد دچار كم خوابی یا بیخوابی شده‌اید، این گیاه با روغن‌های طبیعی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز شما، مسكن اعصابتان به حساب می‌آید.

به علاوه اگر مدام از قرص‌های تمدد اعصاب استفاده می‌كنید، بهتر است آنها را كنار بگذارید؛ چند وعده غذا یا سالاد تهیه شده با كرفس را در برنامه بگنجانید تا آرامشتان بازگردد.

برخی معتقدند تاثیر كرفس به مراتب از قرص‌های بیخوابی بیشتر است، البته مضرات مواد شیمیایی را هم به همراه ندارد. به علاوه كرفس باعث خوشبو شدن دهان می‌شود و عطر آن تا ساعت‌ها در كام شما باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرفس ، خواص ، ضد ، سرطانی ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.