سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیر:

وضعیت زندان‌های ایران بهتر از کشورهای مدعی حقوق بشر است

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: وضعیت زندان‌های ایران علیرغم برخی مشکلات از حالت ایده‌آل بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر بهتر است و تمام تلاش کارکنان زندان‌ها بر حفظ کرامت انسانی زندانیان است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ «اصغر جهانگیر» رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی این سازمان با تاکید بر ضرورت مدیریت آگاهانه گفت: مدیریت آگاهانه مبتنی بر واقعیت‌ها است و نباید سعی کنیم حقایق را کتمان کنیم چرا که این موضوع باعث آسیب به مجموعه می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چند امروز در زندان‌ها مشکلاتی در حوزه‌های مختلف از قبیل بهداشت، غذا، امنیت و اعتبارات وجود دارد اما این موضوع نباید با عث روزمرگی در امر مدیریت شود و ما را از برنامه ریزی برای اهداف کلان سازمان دور نماید.

مشاور رئیس دستگاه قضا با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی در خصوص مشکلات زندان افزود: این اطلاع رسانی ازسویی باعث می‌شود مسئولین کشوری و استانی در صدد رفع مشکلات زندان‌ها باشند و از طرفی در نگرش قانون گذاران در جهت تثبیت سیاست حبس زدایی موثر واقع خواهد شد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه با اشاره به تلاش دشمن برای تضعیف نظام و ارزش‌های آن گفت: امروز وضعیت زندان‌های ایران علیرغم برخی مشکلات از حالت ایده‌آل بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر بهتر است و تمام تلاش کارکنان زندان ها بر حفظ کرامت انسانی زندانیان است این درحالی است که به گفته رسانه‌های خودشان انجام انواع شکنجه‌ها و آزارهای انسانی در زندان‌های این کشورها هنوز وجود دارد هر چند آنها از کوچکترین فرصت‌ها برای فرافکنی مشکلات خود و کم رنگ کردن شکست‌های متعددشان استفاده می‌کنند و سعی دارند با ناکارآمد نشان دادن این نظام، نا امیدی و یاس را در کشورهای مسلمان و مظلومان سراسر جهان القاء کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.