سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشکلات مالی دلیل اصلی کندی پیشرفت پروژه‌های استان هرمزگان است

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه دلیل اصلی کندی برخی پروژه‌ها بحث مالی دولت است، گفت: غیر از بحث ضعف مدیریتی که گاهی موجب غفلت می‌شود دولت در یک سال اخیر با کمبود بودجه مواجه بوده است اما سعی کرده تمام اعتبارات مصوب در بودجه را اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور در حالی استان هرمزگان را به عنوان دومین مقصد سفرهای داخلی خود انتخاب کرد که این استان به لحاظ موقعیت ژئوپولتیکی و قرار گرفتن در شمال تنگه هرمز و همجوار بودن با دریای عمان از اهمیت استراتژیک بالایی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و رئیس جمهور نیز بارها در اظهارات خود بر این موضوع تاکید کرده و البته از عدم توسعه مناسب این استان متناسب با موقعیت و امکانات موجود انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی دومین سفر استانی خود را به استان هرمزگان در روز سه شنبه ( 6 اسفند ماه 92) انجام داد و با حضور در میان مردم هرمزگان نخستین وعده خود را «تحقق وعده‌ها» اعلام کرد. وی گفت که «درست است که امروز شما مشکلاتی در زمینه اشتغال، بهداشت و درمان، آموزش عالی، جاده مخصوصا جاده ساحلی دارید اما این قدم‌ها در همین سال‌ها برداشته می‌شود».

همچنین توسعه صنعت کشتی‌سازی، مسئله شیلات، صیادی و آبزیان از جمله وعده‌های رئیس جمهور به مردم هرمزگان بود که البته رئیس‌ جمهور اعلام کرد دولت گام‌های مناسبی را در این زمینه برداشته است و برنامه‌های مفصلی هم برای سواحل جنوبی خلیج‌فارس و دریای عمان به ویژه سواحل استان هرمزگان، سواحل مکران و احیای این سواحل دارد.

توسعه بنادر استان هرمزگان، توسعه بزرگراه بندرعباس بندر جاسک، برنامه‌هایی برای لوله گاز، لوله نفت و پتروشیمی، تبدیل هرمزگان به مرکز گردشگری و حل معضل بیکاری از جمله وعده‌هایی بود که رئیس جمهور به آنها اشاره کرد.

براین اساس حال که یکسال از سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان می‌گذرد بر آن شدیم تا طی گفتگویی با یکی از اعضای مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی از میزان تحقق وعده‌های روحانی جویا شویم.

"سید عبدالکریم هاشمی" نماینده میناب، روداب و جاسک در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بر روی بسیاری از قول‌های رئیس‌جمهور در سفر هیئت دولت به این استان موافقت شده تا عملیات اجرایی بعد از مطالعه بر روی آن‌ها انجام شود، گفت: البته در بحث بهداشت تاکنون اقداماتی در این استان انجام شده به طور مثال احداث بیمارستان دوم جاسک که تاکنون 70 درصد آن پیش رفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به بحث قول رفع موانع اشتغال توسط رئیس جمهور تصریح کرد: برای توسعه بحث اشتغال هیئت دولت رقمی را برای توسعه فولاد استان هرمزگان در نظر گرفت و مجوزهای لازم برای آن صادر شد و فولاد بنزن جزو طرح‌های افزایش تولید فولاد تا 10 هزار تن استان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: بحث توسعه منطقه آزاد جاسک یا همان بندر جاسک یکی دیگر از وعده‌های روحانی بود که کارهای مربوط به آن در دولت انجام شده و باید اکنون در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد و هنوز شروع نشده اما مصوبه و مسئول راه‌اندازی آن مشخص شده است و تنها بر روی تعیین محدوده مکان آن بر روی نقشه باید رایزنی با مجلس انجام شود.

هاشمی بیان داشت: در مورد صنعت کشتی‌سازی، شیلات و توسعه بندرعباس مصوبات آن هست که جنبه‌ عملیاتی دارد اما با تأخیر انجام می‌شود اما در مورد شیلات دولت یک میلیارد تومان برای بازسازی ذخایر آن اختصاص داده است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به اینکه لوله‌کشی گاز در این استان مانند سایر شهرهای کشور در حال انجام است اما به کندی پیش می‌رود، اظهار داشت: علت اصلی کندی پروژه‌ها بحث مالی دولت است البته غیر از بحث ضعف مدیریتی که گاهی موجب غفلت می‌شود در یک سال اخیر دولت با کمبود بودجه مواجه بوده اما سعی کرده با تمام توان 100 درصد اعتبارات تخصیص یافته مصوب در بودجه را ارائه دهد.

نماینده میناب، روداب و جاسک خاطرنشان کرد: بحث احداث لوله فاضلاب در برخی مناطق انجام شده اما هنوز تکمیل نشده است، همچنین امیدواریم در احداث بزرگراه خلیج‌فارس هم با دستوری که وزیر راه داده‌اند در سال 94 شاهد شروع مطالعه، مسیریابی و آغاز عملیات جاده‌سازی باشیم.

اما یکی از موانع  قابل تامل و مهم که از به ثمر رسیدن برخی وعده‌های مسئولان جلوگیری به عمل آورده است و منجر به رشد بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام در کشور شده، ضعف مدیریتی و عدم نظارت بر پیمانکاران بوده است.

بسیاری از کارشناسان و مسئولان بر این باورند که تخصیص بودجه تعیین شده به پروژ‌ه‌ای به معنای انجام درصد بالایی از کار نبوده و در این میان باید برای اتمام صد در صدی پروژه و افتتاح آن موانع ذکر شده را نیز برطرف کرد.

انتهای پیام/

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.