سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح الگوهای غذایی در رژیم کودکان

استفاده از مواد غذایی بر اساس سن برای کودک توصیه می‌شود.

دکتر فرح بخش، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گفت: برای اصلاح الگوهای غذایی و کمک به رشد و سلامتی کودکان استفاده از تمامی وعده‌های غذایی را جدی بگیرند به ویژه وعده صبحانه که جایگزینی برای آن در طول روز و  جبران در وعده ناهار یا شام وجود ندارد چرا که صبحانه اصلی‌ترین وعده  غذایی می‌باشد.

وی در خصوص رژیم غذایی برای کودکان پیش فعال تصریح کرد: براساس رژیم غذایی مخصوص استفاده از مواد افزودنی، نگهدارنده، شکر برای این کودکان حذف شود و برای جبران مواد شیرینی می‌توان از غلات، نان، برنج، ماکارونی و نظایر  این مواد استفاده شود و حذف سایر مواد ذکر شده صدمه‌ای به رژیم غذایی وارد نمی‌کند.

در کودکان دارای اضافه وزن حذف وعده غذایی توصیه نمی‌شود و استفاده از 5-6 وعده غذایی با حجم کمتر توصیه می‌گردد.

برای کودکان زیر 7 سال رژیم غذایی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و سعی در تثبیت وزن هست تا با افزایش قد نسبت قد/وزن متناسب شود برای کودکان بالای 7  سال که منحنی رشد بالای 95 درصد دارند رژیم غذایی با دفعات زیاد توصیه شده و در کودکان دارای منحنی رشد.ئ85-95 معمولا آموزش‌ به کودک و والدین وی برای کنترل وزن توصیه می‌گردد.

وی در پایان به طور کلی رژیم غذایی اصلاح شده را بدین شکل شرح داد: استفاده از شیر و لبنیات 2-3 واحد در روز یا معادل آن گوشت (سفید، قرمز، ماهی به تناوب) 2-3 واحد (60-90گرم)
حبوبات مصرف شود و عادت به مصرف این مواد توسط والدین توصیه شود.

میوه 2-3  عدد میوه براساس ذائقه کودک برای کودکانی که میوه نمی‌خورند از آب میوه طبیعی استفاده شود.

و خانواده‌ها سعی کنند رژیم غذایی کودکان را براساس ذائقه آنان بپزند.

انتهای پیام/   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.