سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آرامگاه فردوسی دومین جاذبه پر بازدید کننده

مدیر کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی گفت: مناطق ییلاقی مانند طرقبه، شاندیز‌ و آرامگاه فردوسی ، بعد از حرم امام‌رضا(ع) بیشترین بازدیدکننده را در مشهد دارند که تقریبا اکثر گردشگران ایرانی و خارجی از این مناطق دیدن می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ رجبعلی لباف خانیکی درباره دیگر مناطق دیدنی این استان بیان‌ کرد: آرامگاه و باغ نادری نیز از دیگر مناطق مورد توجه گردشگران هستند.

وی گفت: اخیرا موزه بزرگ خراسان هم در بوستان کوه‌سنگی راه‌اندازی شده که بنایی بسیار فاخر است و عظمت و نوع معماری آن در خاورمیانه بی‌نظیر است و می‌تواند بعد از حرم مطهر در مشهد مناسب‌ترین مکان برای جذب گردشگر باشد.

وی افزود: بنای هارونیه‌، ارگ توس‌، آرامگاه غزالی، مسجد - مدرسه قرن 5 هجری که اخیرا کشف شده نیز بسیار جذاب هستند.

لباف خانیکی با اشاره به اینکه سایت‌های تاریخی را موظف اند تا از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 18پذیرای گردشگران باشند، تصریح کرد: برخی مکان‌ها مثل باغ نادری و آرامگاه فردوسی موظف هستند تا زمانی که بازدید کننده حضور دارد آنها را بپذیرند و قاعدتا تعطیلی هم ندارند.

وی همچنین افزود: دانش آموزان و دانشجویان‌، خانواده‌های شهدا‌، بازنشسته‌ها‌، پرسنل‌ ارگان‌ها و نهادهای علمی با تخفیف‌ نیز می‌توانند از سایت‌های تاریخی بازدید کنند.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.