اردوی ملی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی در مجتمع اردویی فرهنگی تفریحی شهید رجایی نیشابورآغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،معاون اداره‌کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه اردوی ملی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی در مجتمع اردویی فرهنگی تفریحی شهید رجایی نیشابورگفت: حدود 600 نفر از دانش‌آموزان نخبه پسر مرزنشین مقطع دوم متوسطه کشور به‌مدت سه روز در نیشابور و استان خراسان رضوی گرد هم جمع شدند.

علی عراقی با بیان اینکه در این اردو برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، افزود: زیارت بقاع و حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع)، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، نجوم و رصد ستارگان، برگزاری کارگاه‌‌های مهارت زندگی، آشنایی با آسیب‌های اجتماعی، گفتگوی جوانان با هدف آشنایی دانش‌آموزان با تحصیل، اشتغال و ازدواج از برنامه‌های این اردو است.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد این دانش‌آموزان برای نخستین بار است که به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند گفت: دانش‌آموزان اهل سنت این اردو خواستار افزایش ساعات زیارت حرم امام رضا(ع) هستند.

معاون اداره‌کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: در حاشیه اردو نمایشگاه آثار دستی و هنری دانش‌آموزان و همچنین نمادهایی از فرهنگ، آداب و رسوم مناطق مرزی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی به نمایش گذاشته می‌شود.

عراقی خاطر نشان کرد: بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی و موزه‌های نیشابور و بازدید از موزه و نقالی‌خوانی آرامگاه فردوسی طوس با هدف آشنایی با مشاهیر، مفاخیر و شخصیت‌های علمی، فرهنگی خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های این اردو است.

انتهای پیام//س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.