سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر سابق ایران در چین مطرح کرد؛

هراس آمریکا از وجود یک نظام اسلامی مستقل در خاورمیانه

سفیر سابق ایران در چین کفت: برای دولت آمریکا وجود یک نظام اسلامی مستقل در خاورمیانه غیرقابل قبول است و آمریکا نگران این است که مبادا با چنین رویکردی در منطقه منافع این کشور دچار خدشه شود.

"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نگاه چین به رویکرد آمریکا در مورد پرونده هسته‌ای ایران، گفت: در مجموع ایران در بخش بین الملل  به دلیل تفاوت نظام و یا تفاوت شرایط تبعا با دولت چین یک مقدار اختلاف دارد، و دولت چین تصور می‌کند اروپا و ‌آمریکا حاضرند با ایران از  موضع  برابر و قانونی کار کنند، اما ایران معقتد است که  چنین چیزی صحت ندارد.

سفیر سابق ایران در چین افزود: تجربه 36ساله ثابت کرده که اروپا و ‌آمریکا  حاضر نیستند از موضع برابر و قانونی با ایران کار کنند اگر هم در گذشته در این خصوص تردید و جود داشت در این دو سال و به ویژه پس از توافقنامه ژنو نشان داده شده است که دولت‌های  5+1 به  استثنای چین و روسیه هیچگونه منطقی را نمی‌پذیرند و فقط به دنبال تحمیل نظرات خود به طور مطلق هستند.

وی ادامه داد: آمریکا نه تنها در بحث هسته‌ای بلکه در مباحث دیگر نیز می‌خواهد دخالت کند و قصد دارد که ایران را در موضع ضعف قرار دهد.

منصوری  تصریح کرد:‌ اخیرا یکی از  تحلیلگران سیاسی آمریکایی گفته  است که آمریکا استقلال ایران را هدف  قرار داده است و به نظر این گفته کاملا دقیق  است.

وی اظهار داشت: تصور دولت چین این است که مشکل ایران و آمریکا بر سر مسائل هسته‌ای است در صورتی که این طور نیست و برای دولت آمریکا وجود یک نظام  اسلامی مستقل در خاورمیانه غیرقابل قبول است و آمریکا نگران این است که مبادا با چنین رویکردی در منطقه منافع این کشور دچار خدشه کند.

سفیر سابق ایران در چین افزود: ایران علاقه مند است که چین هر  کمکی که می‌تواند در حل  پرونده هسته‌ای ایران انجام دهد، اما قطعا ما از منافع، مواضع و خواسته‌های قانونی خود عقب نشینی نخواهیم کرد، حتی اگر با یک امتیازات اقتصادی و سیاسی همراه باشد و ایران حاضر نیست هر گونه بده و بستانی را انجام دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: چین ، ایران ، توافق ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.