سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

42 درصد تصادفات نوروزی با خودروی شخصی صورت می گیرد

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: خودروهایی که در تصادفات بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است با 42 درصد مربوط به خودروی سواری ،28 درصد وانت بار ، 24 درصد عابرین پیاده و 6درصد سایر موارد بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، علی عباسی جاده های برون شهری را بیشترین محل وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت دانست و افزود: 76درصد کشته های حوادث رانندگی مربوط به جاده های برون شهری هستند و 24درصد موارد فوتی در جاده های درون شهری هستند.

وی با اشاره به شهرستان هایی که بیشترین تعداد فوتی در آنها روی داده گفت: شهرستان آمل با 16 و ساری با 10کشته در ایام نوروز، بیشترین تلفات را به خود اختصاص داده و بهشهر ،بابلسر،جویبار ، فریدونکنار و قائمشهر شهرهایی هستند که هیچ تلفات حوادث رانندگی نوروزی در آنها ثبت نشده است.

وی سرنشینان خودروها را بیشترین افرادی معرفی کرد که در حوادث رانندگی نوروز امسال جان خود را از دست داده اند و ادامه داد: در زمان وقوع حادثه 52 درصد سرنشین ،24درصد از افراد عابر پیاده ،14 درصد موتورسوار و 10 درصد راننده راننده وسیله نقلیه بوده اند.

دکتر عباسی با اشاره به سن کشته شدگان حوادث رانندگی نوروزی گفت: از لحاظ سنی 26درصد افراد 51-60 سال ،24درصد 30-21 سال، 16درصد 61سال به بالا، 12درصد 11-20 سال، و 10درصد کشته ها41-50 سال ،10 درصد 1-10 سال و 2 درصد هم 31-40 داشته اند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به متاهل بودن 68 درصد از کشته شدگان تصادفات نوروزی در خصوص نحوه وقوع تصادف گفت: 40درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد دو وسیله نقلیه،24درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر ، 20درصد برخورد وسیبه نقلیه به اجسام ثابت کنار جاده ،14 درصد واژگونی وسیله نقلیه و 2 درصد ناشی از سقوط وسیله نقلیه بوده است.

وی بیشترین خودروهایی که تصادفات منجر به فوت در آن اتفاق افتاده است را خودروهای سواری دانست و گفت: خودروهایی که در تصادفات بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است با 42 درصد مربوط به خودروی سواری ،28 درصد وانت بار ، 24 درصد عابرین پیاده و 6درصد سایر موارد بوده است.عباسی در خصوص محل فوت در تصادفات نوروزی 93 گفت: 56 درصد از افراد در محل حادثه، 26درصد در بیمارستان و محل فوت 18درصد از افراد در حین انتقال به بیمارستان بوده است.

این مقام اجرایی استان در پايان ضمن آرزوی سفر خوش برای هموطنان عزیز توصیه کرد که با رعایت قانون توسط رانندگان و تلاش بیشتر ادارات مرتبط از جمله راه و شهرسازی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و ... شاهد کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تلفات ناشي از آن باشیم.

انتهای پیام/ زا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.