مدیرعامل بیمه سلامت بیمه ایران، شمار زوج های نابارور کشور را دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: اگر این جمعیت را به باروری برسانیم در راستای ابلاغ سیاستهای جمعیتی تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، انوشیروان محسنی بندپی افزود: ۴۰ قلم داروی ناباروری تحت حمایت کامل سازمانهای بیمه گر قرار گرفته است و همه اقدامات مثل سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایش زوج های نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: پوشش قرار دادن ۴۰ قلم داروی ناباروری، پوشش حمایتی کامل از بیماران کبدی، مغز، استخوان و ریه از جمله اقدامات حمایتی بیمه سلامت است.

مدیرعامل بیمه سلامت بیمه ایران،افزود: در ردیف های اعتباری بودجه سال ۹۴ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است و باید بررسی شود چه مقدار از این اعتبار در به بخش پروسرژها و میکرودرمانهایی که در زمینه تزریق موثر است اختصاص یابد.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت در دفاع از حقوق بیمه شدگان، میزان پرداختی جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را به زیر ۵ درصد و سایر شهرها به زیر ۱۰ درصد رسانده است.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران در زمینه مکمل ها برای جمعیت هدف روستایی، عشایری و شهرهای ۲۰ هزار نفر گفت: مولتی ویتامین، ویتامین دی و آهن در بسته حمایتی قرار گرفته است.
 

وی تصریح کرد: ۷۵۰ قلم داروی صعب العلاج با برند داخلی و خارجی را تا حدود ۹۰ درصد در بسته حمایتی قرار داده ایم و در نیمه دوم ۹۲ و امسال دو هزار میلیارد تومان برای این داروها یارانه داده ایم و امیدواریم برای سالهای آینده این میزان افزایش یابد.

محسنی بندپی گفت: وزارت بهداشت درنظر دارد مراکز شیمی درمانی را در بیمارستانها و مراکز دولتی طراحی کند تا همانجا عمل شیمی درمانی انجام شود و در هزینه های مردم صرفه جویی شود.
 
انتهای پیام/ع
برچسب ها: بیمه ، سلامت ، یارانه ، زوج ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.