سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمايی از جديدترين تخم مرغ سلطنتی ساخته شده توسط كارخانه «فابرژه»

كارخانه جواهر سازی "فابرژه" پس از ٩٩ سال، بار دیگر اقدام به ساخت تخم مرغی زینتی همراه با ١٣٩ مروارید و ٣٣٠٠ الماس كرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت دیلی؛ در حدود ٩٩ سال از ساخت آخرین تخم مرغ سلطنتی توسط " فابرژه " و به دستور "تزارنیكولاس دوم " می گذرد كه جواهر ساز مشهوراقدام به ساخت نمونه جدیدی با ١٣٩ مروارید سفید مرغوب و بیش از ٣٣٠٠ الماس كرده است .

به گفته این جواهر ساز این تخم مرغ سلطنتی سه شنبه آینده در نمایشگاه ساعت و جواهرات دوهه به نمایش گذاشته می شود .

سنت هدیه دادن تخم مرغ های زینتی و دكوراتیو از زمان پدر نیكولاس دوم ،" تزار الكساندر سوم" آغاز شد . وی  با  دادن اولین تخم مرغ زینتی در جشن عید پاك  به همسرش " امپرس ماریا "  وی را بسیار متعجب ساخت .

آخرین نمونه این تخم مرغ های سلطنتی با نام " تخم مرغ ارتش آهنی" در سال ١٩١٦ و به دستور "تزار نیكولاس ٢ " قبل از بركناری از سلطنت ساخته شده كه او نیز آن را به عنوان هدیه به همسرش "الكساندرا" تقدیم كرده است.

 كارخانه " فابرژه" به مناسبت  سالگرد ١٠٠ سالگی تخم مرغ های سلطنتی و احیای سنت هدیه دادن این گنجینه گرانبها، این اثر جدید را به دنیا عرضه كرده كه به زودی در نمایشگاه قطر به مزایده گذاشته می شود . قیمتی كه این كارخانه برآورد كرده در حدود ٢ میلیون دلار است كه البته مبلغ ناچیزی است. چراكه آخرین نمونه باقیمانده از این تخم مرغ ها سال گذشته ٣٠ میلیون دلار  در حراجی جواهرات به فروش رسیده است . 

به گفته كارخانه " فابرژه" در كل ٥٠ عدد از این نمونه تخم مرغ ساخته خواهد شد .


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.