سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صحبت‌هایی مفید برای کاهش زورگیری در کشور/ طرد اتباع بیگانه غیرمجاز و تشکیل بانک ژنتیک مجرمان بخشی از راه‌‌حل‌ها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: : تشکیل بانک ژنتیک مجرمان، ایجاد بانک جامع اطلاعاتی سارقان، ارتقا شیوه‌های علمی و عملی کشف جرم، افزایش و تقویت امکانات سخت افزاری نیروی انتظامی، تشدید مجازات سارقین، اجرای برنامه‌های اخلاقی و تربیتی برای زندانیان سارق، طرد اتباع بیگانه غیر مجاز و سخت کردن شرایط اقامت و کار آنها از جمله راه‌های کاهش جرایم سرقت به عنف است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، احمد رحمانیان در همایش "بررسی نظری، عملی سرقت به عنف" كه در دانشگاه شیراز برگزار شد، بیان كرد: آسیب شناسی اجتماعی سرقت به عنف به معنای اقدام علیه امنیت اجتماعی و سرقت اموال مردم با استفاده از سلاح است.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: جرم سرقت به عنف و مقرون به آزار، تحت عنوان زورگیری، از عوامل مهم ایجاد نا امنی روحی و احساس ناامنی شهروندان در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود.

وی یکی از راه حل‌های کاهش جرایم سرقت به عنف در جامعه را تشدید مجازات سارقان دانست و افزود: رده سنی سارقان به عنف ۲۰ تا ۴۰ سال است که درصد قابل توجهی از آنها مرد هستند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: اعتیاد به مواد مخدر، ضعف اعتقادی، وجود اطرافیان منحرف و وضعیت نامطلوب خانواده از جمله علل سرقت به عنف است.

وی خاطرنشان كرد: تشکیل بانک ژنتیک مجرمان، ایجاد بانک جامع اطلاعاتی سارقان، ارتقا شیوه‌های علمی و عملی کشف جرم، افزایش و تقویت امکانات سخت افزاری نیروی انتظامی، تشدید مجازات سارقین، اجرای برنامه‌های اخلاقی و تربیتی برای زندانیان سارق، طرد اتباع بیگانه غیر مجاز و سخت کردن شرایط اقامت و کار آنها از جمله راه‌های کاهش جرایم سرقت به عنف است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس تصریح كرد: انجام اقدامات پیشگیرانه به هنگام و مقابله بازدارنده، فراهم کردن زمینه بازگشت سالم زندانیان به جامعه، جلوگیری از ایجاد حاشیه نشینی، ارتقا کمی و کیفی گشت‌های پلیس و تسریع در اجرای محکومیت سارقان به عنف از دیگر راه حل‌های کاهش این نوع جرایم است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.