سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«هابل» ٢٥ ساله شد + تصاویر

موزه ملی هوا و فضای امریكا ٢٥ امین سالگرد «هابل» را جشن می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبر نگاران به نقل از آرت دیلی؛ موزه هوا و فضای آمریكا تصمیم دارد بهار آینده با برگزاری مراسمی شامل سخنرانی، برنامه های آموزشی و فعالیت های خانوادگی تولد ٢٥ سالگی این تلسكوپ فضایی را جشن بگیرد.

تلسكوپ فضایی "هابل" بزرگ‌ترین تلسكوپ نجومی دنیاست كه تا كنون به فضا فرستاده شده است. این تلسكوپ از سال ١٩٩٠ در فضا قرار دارد و به صورت دوره ای توسط فضانوردان شاتل مورد تعمیر و رسیدگی قرار می‌گیرد.  


"هابل" تا به امروز موجب پیشرفت های مهمی از قبیل كشف پدیده غیر قابل توصیف انرژی تیره شده و نیز شواهدی از سیاه چال های فضایی و تصاویری از آخرین مراحل حیات ستارگان را فراهم كرده است. 


برنامه های آتی موزه هوا و فضا در سال جاری، همگی مضمونی از هابل خواهید داشت و سخنرانان در خصوص دانش جدید و اكتشافات صورت گرفته توسط این تلسكوپ صحبت خواهند كرد.


بازدیدكنندگان از این موزه قادر خواهند بود در جلساتی كه توسط فضانوردان شاغل در هابل برگزار میشود شركت كرده و راجع به پیشرفت های علم ستاره شناسی اطلاعات كسب نمایند. موزه هوا و فضا برای تمام گروه های سنی فعالیت های آموزشی مخصوصی را نیز در نظر گرفته است. 

در كنار سخنرانی ها و برنامه های آموزشی تدارك دیده شده نمایشگاهی از وسایل مرتبط به هابل نیز در این موزه برگزار خواهد شد . 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.