سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمانی‌جاجرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران گفت: برگزاری کنگره‌های اقتصاد مقاومتی گرچه اقدام خوبی است، اما به تنهایی کافی نیست؛ بلکه شبکه‌ای از اندیشمندان و صاحبنظران علمی برای پشتیبانی از مباحث و دستاوردهای کنگره برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است.

"حسین ایمانی جاجرمی" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران،  با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی از اصول جامعه پایدار و توانمند است، اظهارداشت: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت علم جامعه شناسی توسعه، ظرفیت‌های اجتماعی در سطوح پایین مثل خانواده، محله، مناطق مختلف شهری و روستایی را شناسایی کنیم و در راستای 

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران بابیان اینکه مردم با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانند دست به اقدامات جمعی مورد نیاز خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی بزنند، اظهار داشت: این اقدامات شامل راه اندازی کسب و کارهای خرد، تعاونی‌ها، شوراهای محلی و ... می‌شود که مردم می‌توانند از آن طریق به تولید ثروت دست یابند.

وی درباره نقش جامعه دانشگاهی در تبیین مفاهیم اقتصاد مقاومتی افزود: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای بررسی و تبیین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است.

ایمانی جاجرمی ادامه داد: در این راستا می‌توان تقسیم کاری بین دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و سایر مجامع و مراکز علمی کشور انجام داد و مراکز مرتبط را در قالب یک شبکه یکپارچه سازماندهی کرد تا جریان سازی و تعمیق بحث‌های مرتبط با اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره‌های اقتصاد مقاومتی گرچه اقدام خوبی است، اما به تنهایی کافی نیست؛ بلکه شبکه‌ای از اندیشمندان و صاحبنظران علمی برای پشتیبانی از مباحث و دستاوردهای کنگره برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نیاز است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.