سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکستان خلبانان ارتش عراق را آموزش می دهد

پاکستان اعلام کرده است براساس درخواست ارتش عراق و توانمندی های ارتش پاکستان در زمینه ارائه آموزش های نیروی هوایی و خلبانی، تعدادی از خلبانان ارتش عراق را آموزش خواهد داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "نیّر حسین بخاری" رییس مجلس سنای پاکستان این مطلب را روز پنجشنبه گذشته در کنفرانس خبری مشترک با 'سلیم عبدالله احمد الجبوری' رییس مجلس نمایندگان عراق مطرح کرده و گفته است که هم اکنون خلبانان نظامی تعدادی از کشورها از جمله عربستان سعودی و مالزی درحال گذراندن دوره های آموزشی در پاکستان هستند.
 
رییس مجلس سنای پاکستان گفت: هم ما و هم عراق گرفتار درد مشترک تروریسم هستیم و هر دو کشور مصمم به مبارزه با این پدیده شوم هستیم ضمن اینکه تمام کشورها باید در برای مبارزه با تروریسم در هر نقطه از جهان تلاش کنند.
 
چندی پیش ژنرال "انور حماد امین احمد" فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق سفری به پاکستان داشت و با "رانا تنویر حسین" وزیر امور تولیدات دفاعی پاکستان دیدار کرد. در این دیدار طرف پاکستانی پیشنهاد فروش جت های جنگنده و آموزش خلبانان عراقی را مطرح کرد.
 
طرف عراقی نیز در این دیدار برای بهره مندی از تجهزات دفاعی و هواپیماهای جنگی ساخت پاکستان ابراز تمایل کرد.
 
سال گذشته پاکستان قراردادی با عراق برای فروش 20 فروند هواپیمای نظامی آموزش 'مشّاق' امضا کرد.
 
پاکستان با مشارکت چین، جنگنده JF-17 معروف به 'تندر' تولید می کند. تولید هواپیماهای آموزشی نیز از دیگر محصولات نظامی-دفاعی ساخت این کشور است.
انتهای پیام /زض
منبع:ایرنا
برچسب ها: وبگردی ، خبرن ، پا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.