سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشکان "پاکستان" و هند یک گام جلوتر از سیاستمداران در مسیر صلح

این روزها که تحولات نسبتا تازه ای در روابط پاکستان و هند در حال رخ دادن است و قرار است در آینده نزدیک مذاکراتی سیاسی بین دو کشور با هدف کاهش تنش ها انجام شود، جامعه پزشکان دو کشور با ابتکار ایجاد "درمانگاه صلح"، یک گام جلوتر از سیاستمداران قرار گرفته اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، پزشکانی از بیمارستان"آپولو" Apollo هند با همکاری تیمی از پزشکان بیمارستان "ضیاءالدین"در شهر کراچی پاکستان، بخش تخصصی مشترک و ویژه ای را در این بیمارستان با عنوان "درمانگاه صلح" برای انجام عمل جراحی پیوند کبد و کلیه و مراقبت های ویژه قبل و بعد از آن، ایجاد کرده اند.
 
پرفسور "آنوپام سیبال" رییس گروه پزشکی هند در باره این همکاری مشترک گفته است که پزشکان هندی در این بخش ویژه با کمک همکاران پاکستانی، به مداوای بیماران پاکستانی خواهند پرداخت . وی از طرف پاکستانی برای فراهم کردن زمینه خدمات رسانی بخش پزشکی هند به بیماران پاکستانی تشکر کرد.
 
انتخاب نام درمانگاه صلح برای بخش ویژه ای از بیمارستان ضیاءالدین کراچی که در آن تیم های پزشکی هند و پاکستان در کنار هم و با همکاری یکدیگر به مداوان بیماران می پردازند، نمادی از تمایل مردم دو کشور برای کنار گذاشتن تنش ها و اختلافات و روی آوردن به صلح و همکاری محسوب می شود.
 
"نارندرا مودی"نخست وزیر هند حدود یک هفته پیش در تماس تلفنی با"محمد نواز شریف"همتای پاکستانی خود، برای اعزام قائم مقام وزارت امور خارجه دولت خود به اسلام آباد برای از سرگیری مذاکرت بین دو طرف، ابراز تمایل کرد.
 
پاکستان نیز از این اقدام هند استقبال کرده است و قرار است قائم مقام وزیر امور خارجه هند در آینده ای نزدیک به اسلام آباد سفر کند. زمان این سفر هنوز مشخص نشده است.
 
همچنین پاکستان روز یکشنبه هفته گذشته و به نشانه حسن نیست، 172 تبعه هندی را که در زندان های پاکستان بازداشت بودند، آزاد کرد.
 انتهای پیام /زض
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.