سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فؤاد معصوم بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد

رئیس جمهوری عراق در گفتگو با شبکه الجزیره ضمن تاکید بر راه حل سیاسی در سوریه گفت که باقی ماندن بشار اسد را ترجیح می دهیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره، "فؤاد معصوم "رئیس جمهوری عراق در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت که پس از 4 سال از بحران سوریه در صورتی که بخواهیم میان باقی ماندن بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و سقوط این کشور به دست گروه های تروریستی یکی را انتخاب نماییم، ما باقی ماندن اسد را ترجیح می دهیم.

فؤاد معصوم روز گذشته در برنامه "دیدار امروز" (لقاء الیوم) که از شبکه الجزیره پخش می‌گردد گفت: تسلط تروریست ها در سوریه فقط به سوریه آسیب نمی‌رساند؛ بلکه تأثیر آن به عراق و تمامی کشورهای منطقه خواهد رسید.

وی همچنین تأکید کرد که راه حل در سوریه حتما باید راه حلی سیاسی باشد.

وی گفت: ادامه گردباد خشونت ها و درگیری‌ها در سوریه، منجر به حل بحرانی که قربانیان آن به صدها هزار سوری رسیده نخواهد شد.

فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق همچنین درباره جنگ ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه نیز گفت: دست یابی به پیروزی قطعی علیه داعش در برخی مناطق امکان پذیر است؛ اما در برخی مناطق دیگر مانند موصل دشوار می‌باشد؛ چرا که عناصر داعش در نزدیکی ساکنان و اهالی محلی هستند و عقلانی نیست که یک شهر را بمباران هوایی کرد و در این صورت نتایج آن وحشتناک و تعداد قربانیان غیرنظامی بیشتر خواهد بود.

وی درباره موصل نیز گفت که کمیته های تحقیق در پارلمان و در سطح دولت به منظور بررسی علل فروپاشی ناگهانی نیروهای عراقی در برابر داعش در موصل شکل گرفته است.

فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق همچنین در پاسخ به سؤالی درباره نفوذ ایران در عراق نیز گفت: ایران کشور همسایه ماست و مرزهای مشترک میان ایران و عراق بیش از هزار کیلومتر است و روابط میان دوکشور نیز بسیار خوب است.

وی همچنین با اعلام اینکه تهران کمک های نظامی و انسان دوستانه به عراق در اولین روزهای ظهور داعش کرد، از استقبال عراق از این مسأله سخن گفت و اعلام کرد که عراق از تمامی کسانی که در مبارزه با داعش و در دفاع از عراق سهمی دارند استقبال می کند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.