بيماران سرطانی در سوريه در سايه بحران كنونی و اعمال تحريم‌های غرب عليه مردم اين كشور، در شرايط سختی به سر می‌برد و اين وضعيت بر درمان آنها تاثير منفی گذاشته است.

بحران بیماران سرطانی سوری در سایه جنگ
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم؛ پزشكان نگران افزایش شمار بیماران سرطانی در نتیجه عواقب و پیامدهای ناشی از جنگ هستند. این بیماران هزینه جنگ و كاهش سطح خدمات پزشكی ناشی از آن را می پردازند.

بیماران سرطانی درسایه تحریم‌های اقتصادی غربی‌ها علیه سوریه و كمبود شدید داروهای درمان سرطان و وجود نداشتن داروهای مشابه داخلی با مشكلات در زمینه درمان خود روبرو هستند.

"نجدت نعمه" معاون بیمارستان كودكان دمشق در گفت وگو با شبكه خبری العالم اظهار داشت: به طور كلی به علت محاصره كشورهای غربی علیه سوریه كمبود دارو احساس می‌شود و جلوگیری از رسیدن كمك های پزشكی جمهوری اسلامی ایران و كشورهای دوست یك فاجعه به شمار می رود.

وی افزود: خوشبختانه سرطان برخی كودكان قابل درمان است، اما مشكلات و موانع زیادی در این زمینه وجود دارد كه یكی از آنها هزینه بالای درمانی است. با توجه به این وضعیت، اهمیت تلاش‌های سازمانهای رسمی و مردمی مشخص می شود به گونه ای كه جمعیت "بسمه" درحال تامین مجانی دارو برای انواع سرطان كودكان به صورت خودگردانی و جمع آوری ماهیانه كمك ها است.

"سهیر بولارد" مدیر جمعیت نسمه در گفت وگو با شبكه خبری العالم خاطرنشان کرد: مشكلات سرطان كودكان در سوریه بسیار زیاد است و هزیه درمان بسیار بالا است و كمبود دارو احساس می شود.

با وجود اینكه دولت سوریه با جدیت در تلاش برای تامین داروها از كشورهای دوست است اما این بیماری سخت همچنان یكی از بیماریهای است كه تحریم های اقتصادی مشكلات بیشتری را گریبانگیر مبتلایان به آن كرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار