سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فائزه هاشمی رفسنجانی در کنگره حزب اراده ملت مطرح کرد

ضرورت پررنگ شدن نقش بانوان در لیست‌های انتخاباتی احزاب

دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: احزاب باید در شورای مرکزی و تشکیلات استانی خود، بانوان را در راس مدیریت قرار دهند و نام کاندیداهای زن در لیست‌های انتخاباتی احزاب افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، «فائزه هاشمی رفسنجانی» دختر رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام پیش از ظهر امروز طی سخنانی در هفتمین کنگره حزب اراده ملت با اشاره به نقش زنان در عرصه سیاست گفت: ما اگر صحبت از اعتدال، اخلاق و تدبیر می‌کنیم باید به حضور خانم‌ها در سیاست و ستون مدیریتی توجه کنیم که این امر اغلب مغفول می‌ماند.

وی با اشاره به کاهش یافتن حضور زنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی احزاب در هنگام بستن لیست‌های انتخاباتی خود به طور سنتی نام 5 الی 6  کاندیدای زن را در این لیست‌ها می‌گنجانند و توجه چندانی به فعالیت سیاسی زنان نمی‌کنند.

فائزه هاشمی رفسنجانی در ادامه به نظر جالب پدر خود در خصوص علت حضور کمرنگ زنان در مجالس شورای اسلامی اشاره و اظهارداشت: وقتی ما در مورد حضور کمرنگ زنان در مجالس شورای اسلامی به آقای هاشمی گلایه می‌کنیم، ایشان این ایراد را متوجه جامعه زنان ایران می‌داند که هنگام انتخابات به کاندید‌اهای زن رأی نمی‌دهند، چرا که اگر خود خانم‌ها به خودشان رأی دهند تمامی کرسی‌های مجلس به زنان اختصاص خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احزاب باید در شورای مرکزی و تشکیلات استانی خود بانوان را در رؤس مدیریت قرار دهند و نام کاندیداهای زن در لیست‌های انتخاباتی احزاب افزایش یابد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.