سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هووارد دین : تصمیم نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره احمقانه است‎

رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا ، نخست وزیر اسرائیل را " فاجعه" توصیف کرد‎.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص؛ هواووارد دین ، نخست وزیر اسرائیل را فاجعه توصیف کرد‎.


هووارد دین ، سیاستمدار سابق آمریکایی و فرماندار پیشین ایالت " ورمونت " آمریکا ، که ریاست کمیته ملی حزب دموکرات این کشور را بر عهده دارد ، با فاجعه توصیف کردن نخست وزیر اسرائیل ، تاکید کرد تصمیم وی برای سخنرانی در کنگره آمریکا را احمقانه خواند.
وی گفت کار احمقانه نخست وزیراسرائیل به روابط آمریکا و این رژیم لطمه زده است.
این انتقادات بی سابقه بعد از آن صورت می گیرد که جان بینر جمهوری خواه ،رئیس کنگره در اقدامی غیر معمول از نخست وزیر اسرائیل برای سخنرانی در کنگره دعوت کرد. محور اسن سخنرانی ، ایران هراسی خواهد بود.
نخست وزیر اسرائیل تاکید کرده بود : " من قصد دارم به آمریکا بروم تا به وظیفه ام مبنی جلوگیری از توافق بد هسته ای با ایران عمل کنم." اما " دین " تصمیم وی را اشتباه می داند و معتقد است که دعوت جان بینر نیز یک عمل غلط بوده است.
هووارد دین گفت این سفر و سخنرانی دخالت در امور داخلی آمریکا است ، عصبانی کننده خواهد بود اگر اوباما دو هفته مانده به انتخابات کنست به تل آویو برود و مسیر سیاست خارجی رژیم اسرائیل را مشخص کند.گفتنی است دموکرات ها و جمهوری خواهان ، بر سر پرونده هسته ای ایران اختلاف نظر دارند.
با انتخابات میان دوره ای مجلسین سنا و نمایندگان در آمریکا ، جمهوری خواهان اکثریت را در هر دو مجلس در اختیار گرفتند و بیش از پیش بر دولت دموکرات اوباما فشار وارد می کنند. آنها خواهان نابودی ظرفیت و توان غنی سازی صنعتی در ایران هستند.آنان مدعی هستند ایران در پی سلاح هسته ای است. اتهام بی اساسی که ایران همواره آن را رد کرده است.ایران و گروه پنج بعلاوه یک در سوم آذر 1392 ، به توافق موقت ژنو دست پیدا کردند. این توافق برنامه مشترک اقدام نام داشت. در سوم آذر 1393 و در پی عدم نیل به توافق جامع هسته ای ، مذاکرات برای بار دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.