سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار عباسقلی‌زاده در همایش نقش لشکر 31 عاشورا در عملیات والفجر 8:

اقدامات اطلاعاتی مدون لشکر در عملیات والفجر 8

مسئول اطلاعات لشکر 31 عاشورا گفت: اقدامات اطلاعاتی در این بخش در 6 مرحله و در بخش‌های مختلف قابل ارائه است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، ؛سردار اصغر عباسقلی‌زاده مسئول اطلاعات 31 عاشورا در عملیات والفجر 8 در همایش نقش لشکر 31 عاشورا در عملیات والفجر 8 که در سالن همایش‌های مرکز اسناد تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد اطلاعات لشکر در 6 مرحله قابل ارائه است.
 
سردار عباسقلی‌زاده ادامه داد: از زمان دریافت و ابلاغ در سال 64 طرح‌ریزی و هدایت توسط فرماندهی لشکر انجام شده و کل اطلاعات با استعدادش منطقه اطلاعاتی لشکر را تحویل گرفت.
 
مسئول اطلاعات 31 عاشورا با اشاره به منطقه عملیاتی و توسعه حفاظتی وامنیتی توسط فرمانده لشکر تأکید کرد:به علت کنترل مسائل حفاظتی و غافل گذاشتن دشمن و جویا شدن از نحوه آتش و تردد اقدامات لازم انجام شد.
 
وی با اشاره به مرحله دوم فعالیت‌های اطلاعاتی گفت: ایجاد آمادگی برای انجام فعالیت‌های اطلاعاتی، رصد زمین منطقه، ایجاد دکل‌های دیدبانی و شناسایی سنگرهای آتش دشمن و نوع سلاح و خط و کمین از جمله فعالیت‌های این مرحله بود.
 
سردار عباسقلی‌زاده با اشاره به مرحله سوم عملیات و مشخص کردن شاخصه‌هایی برای عملیات عنوان داشت: با توجه به جزر و مد رودخانه الوند، اندازه‌گیری زمان، متراژ و فاصله زمانی جزر و مد روخانه الوند رصد، تهیه گزارشات روزانه با پارامترهای کافی و عکس‌برداری لازم برای توجیح‌های عملیاتی برای لشکر و قرارگاه انجام شد.
 
مسئول اطلاعات 31 عاشورا یادآور شد:تمامی اقدامات اطلاعاتی تا آذر 64 ادامه یافت و تجربیات و اطلاعات و نحوه عبور از آب را کسب کردیم. برای شناسایی لباس غواصی داشتیم و مسائل احتیاطی رعایت می شد.
 
وی گفت: مرحله چهارم عملیات اطلاعاتی،آموزش گردان‌های عمل‌کننده و خط شکن بود که گردان‌های علی‌اصغر(ع) و سیدالشهدا(ع) در محوریت کار بوده و آموزش غواصان دو ماه به طول انجامید.
 
سردار عباسقلی‌زاده با اشاره به مرحله پنجم عملیات و تقسیم نیروهای اطلاعاتی برای شناسایی تصریح کرد: یگان‌های عمل کننده در این مرحله به وظایف خود عمل کردند.
 
مسئول اطلاعات 31 عاشورا در پایان خاطرنشان کرد: آخرین مرحله اطلاعاتی ما در پروسه انجام عملیات بود که تمام گردان و نیروهای اطلاعاتی مأموریت داشتند؛به صورت راهنما نقش‌آفرینی کنند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.